گروه سیاسی: سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات میاندوره‌ای هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد‌: مهلت شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت های اجرایی رد شده است ششم آبان ماه پایان می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی اظهار داشت  : زمان دریافت شکایات از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از سوم آبان آغاز شده است. وی با بیان اینکه در 5 مرحله به شکایات داوطلبان رسیدگی خواهد شد گفت : شکایات داوطلبان ابتدا در هیأت نظارت استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان بررسی خواهد شد.
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات میاندوره ای هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : در مرحله نهایی بررسی صلاحیت ها که در شورای نگهبان صورت می گیرد ،‌ چنانچه افرادی رد صلاحیت شوند نیز می‌توانند شکایت نمایند و شورای نگهبان پس از بررسی این شکایت ها ، اسامی واجدان شرایط را در چهارم آذر ماه به وزارت کشور اعلام می کند. سخنگوی شورای نگهبان همچنین به ایسنا خبر داد که شورای نگهبان می‌تواند نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری را حدودا 22 آبان‌ماه و نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را سوم آذرماه به وزارت کشور اعلام کند. کدخدایی درباره‌ اعلام اسامی کسانی که در آزمون کتبی شرکت نکردند، گفت: این به حریم خصوصی افراد برمی‌گردد و نمی‌توانم اسامی این افراد را ذکر کنم.
کدخدایی با اشاره به تصحیح اوراق داوطلبان توسط افراد عالم و مطمئن افزود: کسانی که نمره قبولی را کسب کرده باشند حداکثر تا 10 روز آینده برای مصاحبه علمی شفاهی دعوت خواهند شد. کدخدایی افزود: تاکنون 7 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان انصراف داده‌اند که از مجموع 493 نفر ثبت نام کننده کسر می‌شود.
وی، زمان انجام مصاحبه علمی شفاهی را بین 6 تا 15 آبان ماه اعلام کرد و گفت: پس از مشخص شدن نتایج آزمون‌های کتبی و شفاهی و بررسی صلاحیت‌های عمومی و استعلامات، صلاحیت‌ها به مدت 3 روز توسط فقهای شورای نگهبان بررسی می‌شود.
کدخدایی ادامه داد: نتیجه جلسه فقهای شورای نگهبان به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال خواهد شد و سپس در جلسه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. سخنگوی شورای نگهبان، در پایان اظهار داشت: حدود سوم آذر ماه می‌توانیم نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات میاندوره‌ای مجلس را اعلام کنیم.
کد خبر 6664

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز