مدیرمسئول روزنامه کیهان به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه و بیان مطالبی از سوی وی درباره روند مذاکرات هسته‌ای و موضوع سپاه، واکنش نشان داد.

حسین شریعتمداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر امیر عبداللهیان گفت: امروز آقای امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبر صدا و سیما، سخنانی بیان داشته اند که از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بسیار عجیب و غیره منتظره بوده و هست و بعید نیست به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند!

وی با اشاره به سخنان امیر عبداللهیان افزود: اکنون این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید «بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی  کشور ما مورد توجه قرار بگیرد» چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟!

شریعتمداری تصریح کرد: ممکن است بفرمائید هرگز چنین نظری نداشته اید! در این صورت، طرح آن به چه معنی است و با کدام انگیزه صورت گرفته است؟! تا آنجا که بلافاصله بعد از مصاحبه جنابعالی خبرگزاری های خارجی از تصمیم ایران برای موافقت با باقی ماندن سپاه در لیست گروه های تروریستی خبر دادند! و از جمله ایندیپندنت با این تیتر به استقبال از مصاحبه شما رفت «اشاره امیر عبداللهیان به احتمال کوتاه آمدن ایران از شرط خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی»!

وی خطاب به وزیر خارجه گفت: اشاره فرموده اید که فرماندهان عالی رتبه سپاه اعلام کرده اند که «اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد»! و از آن با عنوان «اوج از خود گذشتگی و ایثار سپاه یاد کرده اید»! که باید گفت اولاً انتساب این سخن به فرماندهان سپاه با هیچ یک از ویژگی های بارها شناخته شده فرماندهان سپاه همخوانی ندارد! و به یقین برداشت خطائی داشته اید! و ثانیاً فرماندهان سپاه به خوبی می دانند که سپاه پاسداران به عنوان امانت الهی و ملی در اختیار آنان است و اظهارات جنابعالی اتهام به برجسته ترین مدافعان اسلام و ایران است. ثالثاً؛ از خود گذشتگی فرماندهان سپاه در مقاومت جانانه آنها در برابر دشمنان و دفاع ایثارگرانه از جان و مال و ناموس و خاک پاک ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: اشتباه دیگر حضرتعالی آن است که «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده اید و بدتر این که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده اید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: انتظار آن است که فرماندهی محترم سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود؛ اظهارات وزیر محترم امور خارجه را اصلاح کنند.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه امروز در بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبر صدا و سیما گفته است: « آنچه که برای ما مهم است این است که بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام هائی را با آمریکا تبادل کرده ایم. لذا این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستور کار ماست. البته مقامات عالی رتبه سپاه در کشور به ما در وزارت امور خارجه یک نکته ای را همواره یاد آوری می کنند. آنها می گویند شما در راستای منافع کشور هر آنچه که لازم است انجام دهید و اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد. این را می گویند، به نظر من در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خودگذشتگی نشان می دهند و ایثارگری خودشان را به حد اعلی می رسانند که می گویند اگر واقعا دیدید جمع بندی این است که منافع کشور در این توافق دارد حاصل می شود، اصلاً  شما موضوع سپاه پاسداران جزو اولویت هایتان قرار نگیرد»!

کد خبر 666351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 33
  • مهدی US ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    36 5
    چاره ایی جز توافق نمونده مردم ایران نمی تونن مثل مردم یمن زندگی کنن تحت محاصره و تحریم.انبارهای بعضی از افراد مملو از اجناس احتکار شدست که با توافق ضرر سنگینی میکنن.
  • دانایی خانه نشین IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 21
    نقد ایشان صحیح. موضع اقای وزیر بسیار خطیر. تبعات اظهارات ایشان در این مورد قابل پیش بینی بود.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    15 6
    وزیر خارجه آنچه را که بین خود و سپاه رویداده بیان کرده. اگر غیر از این شده اجازه بفرمائید سپاه ، با آنهمه گستردگی در تجربیات اجرایی، خود تصحیحات لازم را یاد آوری کنند.
    • برزگر IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 0
      ایشون نشسته کنار گود . مگه اجازه میفرمایند.!!!!
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    24 3
    به آقای شریعتمداری و دوستان توصیه می شود کتاب چرخ دنده ها اثر سارتر را بخوانند . زیاد مهم نیست جواد باشد یا ظریف یا ممد ؛ در هر صورت چرخ دنده ها می چرخند .
  • ناصر IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    42 5
    آقای شریعتمداری همه کاره کشور شده !!! البته از قدیم قیم ملت بوده !!! وزیر خارجه هم دیگه خسته شده از بس پیغام گرفته و پسغام فرستاده !!!! میخواد تمومش کنه ، حالا سپاه تو تحریم بمونه چی میشه ؟؟؟؟ بجاش مردم از این بدبختی و فقیری شاید کمی کمرشون راست بشه !!!!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    36 14
    چرا آقای شریعتمداری فکر میکنه میتونه هر جوری دلش میخاد نظر بده و حرف بزنه و در نهایت هم بطور تلویحی تعیین تکلیف کنه ؟
    • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      21 4
      اقی شریعتمداری شما چکاره این مملکت هستید که اضهار نظر میکنید
    • طاهره IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 2
      مرحبا خوش گفتی
  • حمید IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 3
    چقدر سالیان سال هست کلی از بودجه این مملکت به این آقاو امثال این آقا اختصاص دارد ... اینها چه نفعی برای کشور دارند
  • علی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 2
    دختر ۱۲ ساله من میگه مسائل داخلی ایران قابل مذاکره با هیچ کس نیست و چهطوره که اصلا مذاکره میکنید وحالا سیاست مدارهای ما چهطور نمیدانند واقعا اگر فردا ایران اکراین شود یا سوریه تیم مذاکره کننده کجا هستند
  • مهدی م IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 2
    من اخر نفهمیدم اقای شریعتمداری دوست یا دشمن سیاست الفبایی داره که کم کم جفتشون میکنند.توی همه چیز دخالت کردن خوب نیست.....مگر غرب روراسته با ایران به خدا ایران هم باید تا میتونه پولشو از غرب پس بگیر بیار داخل وخیلی امتیازات دیگه بعد نفر بعدی اگر نخواست بزن زیر همه چیز این که ما روی حرفمان ایستاده ایم نشونه روراستی ما نیست نشونه نا بلدی سیاسی.مگر اردوغان نیست قانون سیاست هم اینه رفیق دزد وشریک قافله بودن
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 3
    آقای شریعتمداری شما از طبقه محروم و اقتصاد ملت خبر دارید؟ تحریم ها همه را فلج کرده اجازه فرمایید وزیر خارجه کار مثبت و قابل قبول خودشان را انجام دهند . لطفا به افکار ملت ایران اخترام بذاریدو کامنت های بالا که صدای این ملت مظلوم را مطالعه فرمایید.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 1
    من هم تا همین امروز قبل از اینکه این عکس رو ببینم ، ساعتم رو رو دست راستم می بستم.
  • سیامک IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 3
    مشکل ما داخلی هست نه خارجی و تحریم
  • نعمت IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    6 2
    این بنده خدا کلا دلواپس به دنیا اومدن
  • دادجو IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 1
    راستی کامنت های سبز و قرمز که خود یک نوع رفراندم هست و در بالا مردم رای داده اند آقای شریعتی فقط ۱۱/۴۵% موافق جنابعالی و ۸۸/۵۵% مخالف گفته های شما هستند. درود بر ملت عزیز و شریف ایران.دست مریزاد