مجموع نظرات: ۱
شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

سخنگوی انتظامی کشور گفت: برخورد با فروشندگان سلاح به عنوان قاچاقچیان سلاح و جرائم سازمان‌یافته شدید خواهد بود.

تیراندازی در عروسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون اجتماعی فرهنگی انتظامی کشور درباره برخورد با استفاده کنندگان از سلاح‌های غیرمجاز گفت: هرگونه سلاح اعم از سرد یا گرم که موجب هراس‌افکنی شود و همچنین باعث رعب و وحشت عمومی شود در قانون جرم انگاری شده است. 

وی ادامه داد: عملی که این افراد انجام داده‌اند یک عمل مجرمانه است و قطعا برخورد پلیس با این افراد قاطعانه خواهد بود و شناسایی و دستگیر می‌شوند.

سخنگوی انتظامی کشور همچنین درباره برخورد با فروشندگان سلاح نیز خاطرنشان کرد: برخورد با فروشندگان سلاح نیز به عنوان قاچاقچیان سلاح و جرائم سازمان یافته شدید خواهد بود و برای این افراد نیز پرونده قضایی تشکیل و با آن‌ها برخورد می‌شود. تعدادی از این فروشندگان سلاح شناسایی شده اند. 

سردار حاجیان تصریح کرد: در حوزه سلاح یک نوع سلاح غیرمجاز داریم که طبق فرآیند جاری برنامه‌های ما، دارندگان این نوع سلاح شناسایی و دستگیر شده و سلاح‌هایی که در اختیار دارند کشف و ضبط می‌شوند. 

وی با اشاره به برخی آداب و رسوم غلط در برخی از استان‌ها در خصوص استفاده از سلاح گفت: متاسفانه برخی از آداب و رسوم در برخی از مناطق کشور وجود دارد که باید این رسوم و آداب اصلاح شود. بعضا در مراسم‌های عزاداری‌ها و جشن‌ها از سلاح اعم از مجاز یا غیرمجاز استفاده می‌کنند که بعضا باعث کشته شدن افرادی در همان صحنه شده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: این افراد حتی اگر سلاح‌شان مجاز باشد مجرم شناخته می‌شوند چراکه محل استفاده از سلاح مجاز نیز مشخص است و قرار نیست کسی که سلاح مجاز دارد در خیابان یا در مراسم استفاده کند. مکان استفاده از سلاح هم باید مشخص باشد و هر کسی خارج از عرف و خارج از قانون از سلاح استفاده کند مجرم شناخته شده و حتما با او  برخورد می‌شود. 

سردار حاجیان در پاسخ به این سوال که آیا با فروشندگان سلاح‌های سرد مانند چاقو یا قمه برخورد می‌شود، گفت: در خصوص این نوع موارد ما یک وسیله متعارف داریم و یک نوع وسیله غیرمتعارف. آن چیزی که غیرمتعارف است سلاح شناخته می‌شود و افرادی که سازنده این سلاح‌های غیرمتعارف هستند شناسایی شده و با آن‌ها برخورد می‌شود. 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره یگان پهبادی در انتظامی کشور گفت: یگان پهبادی با اهداف مختلفی ایجاد شد. یکی از این اهداف اشرافیت در مرزها بود. 

سخنگوی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: موضوع دوم بحث کنترل ترافیک توسط تجهیزات و یگان پهبادی است. همچنین برای پایش کویر، شهرها و مرزها این یگان راه اندازی شده است. 

به گفته وی این یگان در سال گذشته راه اندازی و شروع به کار کرده است. این یگان به نوعی در راستای هوشمندسازی پلیس است که ظرفیت پلیس را در بحث ارتقای عمومی امنیت مردم بالا می‌برد.

کد خبر 666229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 1
    یک سنت بی معنی !!