همزمان با فرارسیدن سال جدید و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، گردشگری، زیباسازی، نصب آثار حجمی و تخم‌مرغ‌های رنگی سیزدهمین تکه پایتخت حال و هوای بهاری گرفته است.

نمادهای بهاری در منطقه۱۳

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از طرح‌های مهم در این راستا، ساماندهی و زیباسازی بزرگراه شهید یاسینی در محدوده منطقه ۱۳ است. «محمدهادی علی‌احمدی» شهردار منطقه با بیان اینکه بزرگراه شهید یاسینی یکی از معابراصلی ورودی شرق تهران است، دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به آغاز سال جدید و تردد شهروندان و مسافران نوروزی در این محدوده، طرح ساماندهی و زیباسازی بزرگراه شهید یاسینی از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اجرا شده تا فضای ورودی منطقه برای میزبانی شایسته از مسافران بهسازی شود.»

او می‌افزاید: «علاوه بر نصب بنرهای نوروزی و خوش‌آمدگویی، این بزرگراه با ریسه‌های پارچه‌ای آذین‌بندی و با رنگ‌آمیزی جوی و المان‌ها زیباسازی شده است. المان‌های حجمی از جمله دوربین عکاسی نیز در این محور نصب و در معرض دید عموم قرار گرفته است. همچنین یازده فلاورباکس مزین به گل‌های بهاری در این بزرگراه جانمایی و زیبایی‌های طبیعت در فصل بهار را به نمایش گذاشته شده‌است.»

به گفته شهردار منطقه۱۳، علاوه براینها در راستای طرح استقبال از نوروز، امسال۲۰ تخم‌مرغ رنگی در بزرگراه شهید یاسینی نصب و جانمایی شده است.

نصب تخم‌مرغ‌های رنگی تا برگزاری تورهای گردشگری | جانمایی نمادهای خاص در بزرگراه شهید یاسینی

اجرای ویژه برنامه‌های گردشگری

در کنار اینها ویژه برنامه‌های گردشگری از سوی مدیریت شهری سیزدهمین تکه پایتخت در حال اجر است. «مسعود حیدری نکو» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «سعی کردیم با برنامه‌ریزی مناسب جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی منطقه۱۳ را به شهروندان تهرانی و مهمانانی که قصد سفر به کلانشهر تهران را دارند معرفی کنیم.»

او می‌افزاید: «از این رو تبلیغات و اطلاع‌رسانی عمومی درباره برنامه‌های گردشگری شهر تهران با نشان (تهران دیدنی)، اکران جاذبه‌های گردشگری تهران در سازه‌های تبلیغاتی، ایجادایستگاه‌های استقبال و بدرقه از مهمانان نوروزی در مبادی ورودی انجام شده و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران از طریق سامانه جامع گردشگری تهران visit.tehran و امکان رزرو تورهای گردشگری شهری و خرید بلیت‌های مراکز تفریحی، برپایی اسکان‌های موقت برای مسافران نوروزی و انجام تمهیدات لازم به منظور پشتیبانی تورهای گردشگری برای نوروز ۱۴۰۱ درحال اجراست.»

او ادامه می‌دهد: «علاوه براینها اجرای برنامه گردشگری برگزاری تور ویژه اقشار خاص، خانواده معظم شهدا، معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانواده، خانواده پاکبانانان، برپایی نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری، نمایشگاه آداب و رسوم نوروز از دیگر برنامه‌های ویژه این روزها است. در کنار اینها فراهم‌سازی زمینه حضور گردشگران و راه‌اندازی و حرکت اتوبوس‌های گردشگری با رنگ و علامت مخصوص، گردشگری مذهبی، برگزاری مسابقه‌های عکس، فیلم، خاطره‌نویسی، نقاشی و کاریکاتور، ارائه بسته تخفیفات اماکن گردشگری و هتل‌ها و... از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ در ایام نوروز است.»

کد خبر 666146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha