شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود دومیلیون نفر از مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دولت راستگرای برلوسکنی در شهر رم تظاهرات کردند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، این افراد که عصر امروز از دو نقطه در پایتخت تظاهرات گسترده خود را به طرف ورزشگاه باستانی چیرکو ماسیمو در مرکز رم آغاز کردند، با تجمع در این میدان، شعارهایی علیه سیاست‌های سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا سر دادند.

در حالی که شماری از تظاهرکنندگان در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در رم، دولت برلوسکنی را به اتخاذ تدابیر نژادپرستانه و نزدیکی بیش از اندازه نخست وزیر ایتالیا با آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم می‌کردند، افراد دیگری از دولت برلوسکنی به علت تصویب قوانینی در اعطای مصونیت قضایی به نخست وزیر و همچنین کاهش بودجه مدارس و دانشگاه‌های دولتی به نفع بخش خصوصی انتقاد کردند.

یک تظاهرکننده به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت برلوسکنی با تصویب این قانون، قصد دارد خود را از تعقیب قضایی مصون نگه دارد و این در حالی است که خیل جمعیت حاضر در تظاهرات امروز با صدای بلند، مخالفت خود را با این قانون اعلام کردند.

یک خانم دبیر گفت دولت برلوسکنی با تصویب قانونی برای کاهش بودجه مدارس در عمل کیفیت آموزش در ایتالیا را به پایین ترین سطح خود می‌رساند و این مساله لطمه جبران ناپذیری به کودکان و نوجوانان در ایتالیا خواهد زد.

برگزارکنندگان این تظاهرات شمار شرکت کنندگان را بیش از دومیلیون و پانصد هزار نفر اعلام کرده‌اند. 

کد خبر 66612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز