مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و مصرف سوخت کشور از تشکیل «کمیته ویژه ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک تهران» خبر داد.

سردار محمد رویانیان در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته، تعداد خودروهای تهران 2 برابر شده و متأسفانه کماکان این روند صعودی بی‌وقفه ادامه دارد افزود: در حال حاضر 3 میلیون خودرو و 2 میلیون موتورسیکلت در پایتخت داریم در حالی که تنها 250 هزار پارکینگ برای این خودروها وجود دارد! به گفته ‌وی اعضای کمیته ویژه ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک تهران شامل استانداری، شورای شهر، شهرداری، پلیس راهور، محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط خواهد بود.

رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور یکی از اقدامات مهم این کمیته را ، ساماندهی و واگذاری کامل مدیریت حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر در تهران و حومه به شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر این کمیته موظف است توسعه حمل‌ونقل عمومی را در تهران به اهداف قانون جامع حمل‌ونقل و سوخت برساند.

وی افزود: بدین ترتیب کمیته ویژه ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک تهران ملزم است سهم قطار شهری از حمل‌ونقل عمومی پایتخت را به 30 درصد، حمل‌ونقل زمینی شامل اتوبوس، مینی بوس و میدل‌باس را به 25 درصد و شبکه تاکسیرانی را به 20 درصد ابتدای سال 1391 برساند.

محمد رویانیان ایجاد سامانه هوشمند مدیریت حمل‌ونقل با تکیه بر مدیریت عرضه و تقاضا و ایجاد شبکه حمل‌ونقل ترکیبی را از دیگر وظایف این کمیته عنوان و تصریح‌کرد: همچنین توسعه دولت الکترونیک، اصلاح کاربری و آمایش صحیح مراکز خدمات‌دهی به‌منظور کاهش تقاضای سفر و ایجاد امکان توسعه جایگاه‌های سوخت در مناطق فاقد جایگاه و آماده‌سازی بستر لازم برای وزارت نفت جهت ایجاد جایگاه‌های جدید نیز از دیگر وظایف این کمیته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته ویژه ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک تهران موظف است نسبت به ایجاد سامانه مکانیزه کنترل ترافیک اقدام کند،خاطرنشان کرد: این کمیته همچنین کلیه اقدامات ضربتی و کوتاه مدت در بخش‌های عمرانی، مدیریت تقاطع‌ها و تقویت پلیس از
طریق IT و آموزش شهروندان و... را نیز به‌طور ویژه پیگیری می‌کند.

کد خبر 66604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز