گروه سیاسی: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکرهای 25 شهید گمنام در 7نقطه کشور تشییع و به خاک سپرده شدند

به گزارش همشهری در تهران صبح دیروز، 3شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مقابل در اصلی دانشگاه تهران به سمت دانشگاه تربیت مدرس تشییع و در محوطه این دانشگاه به خاک سپرده شدند.

پیش از شروع مراسم تشییع، اقشار مختلف مردم با حضور در کنار پیکرهای پاک این شهیدان، یاد حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع‌مقدس را گرامی داشته و به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری نیز در این مراسم حضور یافت.
مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار نشر و ارزش‌های دفاع مقدس عصر دیروز به همشهری گفت: برنامه تدفین 22 شهید گمنام دیگر (غیر از تهران) نیز روزهای جمعه و شنبه برگزار شده است.

به گفته جواد تاجیک، 3شهید گمنام در ملایر، 3 شهید گمنام در کنگان بوشهر، 5شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهرکرد، 5 شهید گمنام در دانشگاه‌آزاد  همدان، 3 شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کاشان و 3 شهید گمنام نیز در شهر چرمهین شهرستان لنجان اصفهان به خاک سپرده شدند.

طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار بود در سالروز شهادت امام جعفر صادقع  پیکرهای 49 شهید گمنام در کشور تشییع شوند که تاجیک در این باره اظهار داشت: 16 شهید از میان این شهدا شناسایی شده بودند و به درخواست خانواده‌های آنان مراسم تدفین این شهدا در استان‌های مازندران و گلستان به روز پنجشنبه موکول شده است.

وی افزود: برنامه تشییع 3شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی ساری هم در همین روز برگزار خواهد شد.

در تبریز هم به درخواست دانشجویان، مراسم تدفین پیکرهای پاک 5 شهید گمنام فردا در دانشگاه شهید بهشتی این شهر برگزار خواهد شد.

این شهدا مربوط به عملیات‌های محرم، والفجر مقدماتی، والفجریک، مسلم‌بن عقیل، کربلای6، خیبر، بدر، والفجر 6 ، عاشورا و تک‌دمن در سال 1367 هستند.

کد خبر 66601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز