بر اساس گزارش‌های روزنامه «لو اکو»، بلژیک جدیدترین کشور اروپایی محسوب می‌شود که متعهد به تامین مالی بیشتر نیروهای مسلح خود شده است.

ارتش بلژیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، آنها یک میلیارد یورو اضافی در کنار افزایش ۱۰ میلیارد یورویی که پیش‌تر توافق شده بود، خرج خواهند کرد.

در عین حال خبرگزاری رویترز خاطرنشان می‌کند که الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک، سرمایه‌گذاری جدید را قبل از نشست امروز ناتو تایید کرد و به خبرنگاران گفت: «ما سرمایه‌گذاری اضافی در توانایی عملیاتی خود در دفاع را اعلام خواهیم کرد.»

او جزئیات بیشتری ارائه نداد، اما کاملا مشخص است که ارتش بلژیک به دنبال جذب ۲۵۰۰ سرباز در سال ۲۰۲۲ برای تقویت خود است که در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر نیرو دارد.

روزنامه «لو اکو» همچنین نوشت که سرمایه‌گذاری‌های جدید بلژیک با هدف توسعه یک واحد امنیت سایبری در ارتش، تکمیل ذخایر سوخت و مهمات، تجهیزات و تدارکات و بهبود سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی صورت گرفته است.

بدین ترتیب به‌زودی شاهد عقد قرارداد بین این کشور و فروشندگان سلاح و در راس آنها آمریکا خواهیم بود که از غائله اوکراین نهایت استفاده را برای کسب درآمد هنگفت خواهد کرد.

کد خبر 665990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha