جمعه ۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گویا حال ملکه انگلیس خوب نیست. او نتوانست در مراسم مربوط به مسابقات اسبدوانی که برای 80 سالگی‌اش ترتیب داده شده بود شرکت کند

پس از اینکه این هوادار مسابقات اسبدوانی در جشن تولد 80 سالگی‌اش نتوانست برای دیدن یک مسابقه‌ اسبدوانی که به همین مناسبت ترتیب داده شده بود، شرکت کند، انگلیسی‌ها بیم دارند وضع او وخیم‌تر از آن باشد که دربار انگلیس دوست دارد اعلام کند.
پایگاه خبری مجله اشترن گزارش داد، زمانی که الیزابت دوم نتوانست در مراسم گشایش ورزشگاه جدید آرسنال در لندن حاضر شود، انگلیسی‌ها به خود گفتند: کشیدگی عضلانی بوده، چیزی نیست. این مساله چندان برای هواداران فوتبال اهمیت پیدا نکرد. فقط سوالی در این حد مطرح شد: ملکه به واقع چقدر مریض است؟

اما این که مشهورترین هوادار مسابقات اسبدوانی به دیدن یکی از مهم‌ترین مسابقات اسبدوانی این کشور نرفت، نگرانی جدی را درباره سلامتی ملکه انگلیس رقم زد.

عدم حضور ملکه بی‌دلیل نیست
یکی از گزارشگران مسابقات اسبدوانی گفت: هیچ وقت در طول زندگی‌ام ندیدم که ملکه بدون بروز ضرورتی از مسابقات چشم‌پوشی کند.
علاوه بر این مسابقه اسبدوانی که قرار بود ملکه در آن شرکت کند به مناسب جشن تولد 80 سالگی او ترتیب داده شده بود. حتی نام اسب بخت اول پیروزی در این رقابت الیزابت دوم گذاشته شده بود.

کسالت کوچک؟
کاخ باکینگهام همواره در برابر سوالات بی‌شمار این پاسخ را تکرار می‌کند که کسالت ملکه انگلیس چیزی بیشتر از گرفتگی عضلانی نیست. این فقط پاسخی نیست که به مطبوعات داده می‌شود، بلکه سفیران کشورهای مختلف هم که جویای حال ملکه می‌شوند تا آن را به سراسر جهان مخابره کنند، همین جواب را می‌گیرند.
الیزابت دوم تابستان بود که بنا به اعلام منابع رسمی دچار گرفتگی عضلانی به دلیل انجام فعالیتی در قصر بالمورال خود در اسکاتلند شد، اما دقیقا اعلام نشد این فعالیت چه بوده است.

اندکی پس از این تاریخ وی سفری به جمهوری‌های حوزه بالتیک داشت. آنجا هم صحبت‌هایی مبنی بر کمردرد ملکه مطرح بود.
گفته می‌شود پزشکان این ملکه 80 ساله به او توصیه کرده‌اند از مدت زمان کارش کم کند. زیاد تعجب‌برانگیز نیست که حالا همه به فکر تحقیق در این باره باشند که الیزابت دوم تاکنون چه زمان‌هایی و کجاها مریض شده است. جالب‌تر آن است که این فهرست چندان طولانی نیست.

کد خبر 6659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز