پیکر مهرنوش شریعتی، هنرمند جوان نمایش عروسکی فردا، چهارشنبه سوم فروردین به خاک سپرده می‌شود.

مهرنوش شریعتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، میترا کریمخانی، هنرمند نمایش عروسکی، در مورد زمان تشییع پیکر زنده‌یاد مهرنوش شریعتی گفت: «پیکر او فردا، چهارشنبه سوم فروردین در بهشهر، زادگاهش که هم اکنون نیز محل سکونت پدر و مادر اوست، به خاک سپرده می‌شود.» 

به گفته او، پیکر این هنرمند عصر امروز، سه‌شنبه دوم فروردین از بیمارستانی در تهران به بهشهر منتقل می‌شود.

مهرنوش شریعتی، کارگردان، بازی‌دهنده و صداپیشه نمایش عروسکی متولد اول فروردین ۱۳۵۸ بود که اول فروردین ۱۴۰۱، همزمان با روز تولدش و نیز مقارن با روز نمایش عروسکی درگذشت.

این هنرمند  که درگیر بیماری کرونا شده بود، بر اثر عوارض ناشی از این بیماری از دنیا رفت. او از اواخر هفته گذشته به کما رفته بود.

بازی‌دهندگی در نمایش‌هایی چون «ترنج» کار افسانه زمانی، «خواب خورشید» به کارگردانی اکرم صانعی ، «هیچ نبود» و «آخرین گل» به کارگردانی زهره بهروزی‌نیا، «کچل کفترباز» کار آزاده انصاری، «پری کوچولوی دریایی» کار مریم تیموری، «فیل در تاریکی » و «راز قصه‌ها » کار میترا کریمخانی، «ماهیخوار» به کارگردانی نیلوفر رفیعی، «ننه بینوا» به کارگردانی نازیلا نوریشاد، «امیر ارسلان نامدار» کار حسین چراغی و... بخشی از کارنامه هنری اوست. همچنین کارگردانی نمایش «سترون» و عروسک‌گردانی در فیلم سینمایی «گورداله و عمه غولی» به کارگردانی نادره ترکمانی، از دیگر فعالیت‌های هنری او به شمار می‌آید.

او در تلویزیون نیز به عنوان عروسک گردان با مجموعه‌های «لی‌لی لی‌لی حوضک» به کارگردانی رضا فیاضی، «شبکه عروسکی آفتاب» کار هادی حسنعلی، «شاپرک‌ها» کار امین بیاتی و همچنین دو مجموعه عروسکی نوروزی ویژه گروه سنی خردسال به کارگردانی حمید علیزاده همکاری داشته است.

مهرنوش شریعتی سابقه اجرای نمایش عروسکی در کشورهایی چون فرانسه، یونان، تونس، ترکیه، صربستان، لهستان و ... را داشت.

همسر او بهرام بهبهانی، دیگر هنرمند نمایش عروسکی است.

کد خبر 665719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    خدا همه هنرمندان را رحمت میکند.ایشان هم هنرمند ارزنده ای بودند.