هر سال مسمومیت با گاز منوکسیدکربن سبب مرگ خاموش تعدادی از هموطنان می‌شود، متاسفانه همزمان با آغاز سال جدید نیز ۷ نفر در بروجرد و اراک قربانی گازگرفتگی شدند.

گازگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود کریمی مدیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار کرد: چهار جوان بروجردی براثر گازگرفتگی ناشی از انتشار گاز منوکسیدکربن متاسفانه جان باختند.

وی افزود: این حادثه شب عید نوروز در منطقه ۴۰دستگاه شهرستان بروجرد رخ داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: متاسفانه به علت نشت گاز منوکسیدکربن  و گازگرفتگی ۴ نفر از اعضای یک خانواده فوت شدند.

همچنین یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز از مرگ ۳ نفر در اراک بر اثر گازگرفتگی خبر داد و گفت: در ساعت ۱۹:۴۸ شب گذشته، اول فروردین، طی تماسی با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر مسمومیت چند تن از همشهریان اراکی، بلافاصله پرسنل اورژانس در صحنه حاضر شدند.

او افزود: متاسفانه در این حادثه ۳ مرد ۱۷، ۲۰ و ۵۴ ساله که عضو یک خانواده بودند بر اثر مسمومیت با گاز co جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: علت حادثه متاسفانه استفاده ناصحیح از بخاری بوده است، به طوری که دودکش بخاری به جای هدایت به محیط خارج از منزل داخل یک سطل آب قرار داده شده بود که متاسفانه این سهل انگاری سبب مرگ سه شهروند شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تاکید کرد: با سرد شدن و سرد ماندن هوا در روزهای منتهی به سال جدید و تداوم آن، همچنان بسیاری از مردم از وسایل گرمایشی استفاده می کنند که لازم است همچنان نکات ایمنی مربوط به این وسایل را رعایت کنند.

کد خبر 665704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha