جوایز انجمن تهیه کنندگان آمریکا در حالی شنبه شب ۱۹ مارس اهدا شد که کمپانی اپل با فیلم «کودا» ساخته سیان هدر، برنده بزرگ جوایز امسال لقب گرفت.

فیلم کودا اسکار 2022

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، فیلم سینمایی «کودا» به کارگردانی سیان هدر با بردن جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا گامی بزرگ برای رقابت با «قدرت سگ» به کارگردانیِ جین کمپیون در مراسم اسکار برداشت.

با اینکه «قدرت سگ» تقریبا تمام جایزه‌های مهم فصل جوایز سینمایی امسال را ربوده و خود را رقیب اصلی نود و چهارمین دوره مراسم اسکار معرفی کرده بود اما «کودا» با بردن جایزه بزرگ انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا PGA نشان داد می‌تواند در یک غافلگیری شگفت جایزه اسکار بهترین فیلم را از چنگ کمپیون بیرون بکشد.

سی و سومین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا بامداد امروز یکشنبه در هتلی در لس‌آنجلس برگزار و جایزه داریل ف زانوک بهترین تهیه‌کننده سینمایی به سازندگان «کودا» اهدا شد؛ درامی خانوادگی درباره خانواده‌ای که فقط یکی از آنها شنواست. این فیلم پیش‌تر در فصل جوایز سینمایی در بخش بازیگری درخشیده بود.

جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به کودا رسید | رقیب قدرِ قدرت سگ در اسکار

این نخستین بار است که جوایز مهم و معتبر انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در آخرین روزهای پیش از مراسم اسکار اهدا می‌شود. سال‌های گذشته برندگان جوایز PGA ابتدای فصل جوایز و پیش از جوایز انجمن بازیگران معرفی می‌شدند اما امسال به دلیل همه‌گیری گسترده امیکرون مراسم اهدای جوایز PGA به تاخیر افتاد. سال قبل «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها» پس از بردن جایزه انجمن تهیه‌کنندگان، اسکار بهترین فیلم را هم از آن خود کرد.

جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به کودا رسید | رقیب قدرِ قدرت سگ در اسکار

از دیگر برندگان جوایز PGA امسال می‌توان به انیمیشن «افسون»، مستند Summer of Soul و سریال‌های «وراثت» و «تد لاسو» اشاره کرد.

کد خبر 665506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha