پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرکوب» گفت: در دوران کرونا حمایت لازم و کافی از سینما صورت نگرفت و سینماها دائما تعطیل بودند؛ به عنوان عضو کوچکی از فعالان سینمایی خواسته‌ام این است که تلویزیون و شهرداری باید به کمک سینما بیایند.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، درحالی که چیزی به آغاز سال ۱۴۰۱ باقی نمانده است و در شرایطی که نیمی از فیلم‌های بسته اکران نوروزی پیش از این در ۱۸ اسفند روی پرده رفته بودند (فیلم‌های قدغن، موقعیت مهدی و گل به خودی) و نیمی دیگر به رغم پیش فروش بلیت‌های خود، در انتظار اکران بودند، امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند و با یک هفته تاخیر در مقایسه با سه فیلم قبلی، چهار فیلم دیگر هم روی پرده رفتند تا بسته اکران نوروزی در زمانی کوتاه به سال جدید رنگ پرده را عوض کرده باشند.

روز صفر، سگ بند، شادروان و مرد بازنده فیلم هایی بودند که موفق نشدند در ۱۸ اسفند اکران شوند و در کش و قوس‌هایی متفاوت سرانجام ۲۵ اسفندماه به اکران مردمی رسیدند.

اگرچه پیش‌فروش بلیت این ۴ فیلم‌ در روزهای گذشته آغاز شده بود اما نه تنها صندلی‌های رزرو شده تعدادی قابل توجه نبود بلکه هیچ کدام از این چهار فیلم حتی ۵۰ میلیون تومان هم پیش‌فروش نداشتند.

کم بودن این ارقام علاوه بر کوتاه بودن زمان اکران و ترافیک کاری مردم در روزهای پایانی سال، البته به شرایط تبلیغاتی و عدم آگاهی مردمی از اکران نوروزی نیز باز می گردد، همچنان که هنوز بسیاری در بی خبری از این موضوع به سر می برند و از این موضوع آگاه نیستند که فیلم های جدید در سینما اکران شده اند.

حبیب اسماعیلی  در توضیح چرایی عدم اطلاع رسانی کافی از اکران‌های نوروزی گفت: اصولا ما در فضایی زندگی می‌کنیم که ادارات دولتی مان به جای این که با هم دیگر رفاقت و تعامل داشته باشند، رقابت بدی با یکدیگر دارند.

او ادامه داد: نگاهی به رقابتی که در بحث نمایش خانگی بود، بیاندازید؛ چرا باید در این فضا نهادها برای هم بزنند یا با خصومت و نگاه های بدبینانه به این موضوع نگاه کنند؟ مثلا وقتی فیلمی در سینما ساخته می‌شود، صدا و سیما به جای تبلیغات در این عرصه برای ترغیب مردم به حضور در سالن‌ها، تمرکزش این است که مردم بیشتر باید تلویزیون را ببینند و این بدترین اتفاق در جامعه ماست.

اسماعیلی با اشاره به بهبود وضعیت جذب مخاطب برای فیلم‌های سینمایی در سالن های سینما گفت: مراکز فرهنگی ما باید یکپارچه شوند و همه ارگان های دولتی که در خدمت دولت هستند و برای مردم فعالیت می کنند، به این فضای تعامل یاری برسانند.

این بازیگر سینما ادامه داد: در دوران کرونا حمایت لازم و کافی از سینما صورت نگرفت و سینماها دائما تعطیل بودند؛ به عنوان عضو کوچکی از فعالان سینمایی خواسته‌ام این است که تلویزیون و شهرداری باید به کمک سینما بیایند. عمده فیلم های اکران نوروزی در بخش خصوصی تهیه شده اند و باید از این سرمایه گذارانی که پولشان را در تولید کالای فرهنگی هزینه کرده اند (به جای ارز، ماشین و...) حمایت صورت گیرد.

اسماعیلی با تاکید بر نقش تلویزیون در دیده شدن آثار سینمایی یادآور شد: رییس صدا و سیما با حسن نیت جلو آمده و قرار گذاشته است تا به بهبود این شرایط کمک کند و ما به عنوان کسانی که باهم کار می کنیم باید با هم همراه و همگام باشیم؛ تنها راه حل ما تعامل است و راهی جز آن نداریم.

در حال حاضر با شروع اکران کامل فیلم‌های نوروزی، پخش فیلم‌هایی که پیش از این روی پرده بودند، فیلم‌هایی همچون دینامیت یا گشت ۳ که پرفروش‌های سال ۱۴۰۰ نیز هستند، تمام شده و فقط فیلم‌های عنکبوت، مورچه خوار، مستطیل قرمز و ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان مجاز به اکران در نوروز شده‌اند.  

نگاهی به اطلاعات سامانه سمفا تا ساعت ۱۶ چهارشنبه، ۲۵ اسفند نشان می‌دهد که ۷ فیلم نوروزی با ۴۱ هزار و ۳۸۰ مخاطب بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بلیت فروخته‌اند.

کد خبر 664880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha