چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی گفت: متاسفانه در ماههای گذشته سیاستهای بانکی به همراه خشکسالی باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور شده است

به گزارش مهر، سید محمد جهرمی در حاشیه مراسم روز آمار در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم در سال جاری با سیاستهای جدید اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی و بانکهای عامل، مشکلات تسهیلات دهی برای کل بنگاههای اقتصادی و از جمله بنگاههای زودبازده حل شود.

وزیر کار و اموراجتماعی اظهار داشت: در سال جاری اولویت پرداخت تسهیلات به طرحهای زودبازده، به تکمیل طرحهای نیمه تمام، سرمایه در گردش و طرحهای جدید تصویب شده از سوی بانکها اختصاص یافته است.

وی کمک و حمایت بانکها از اشتغال و تولید را باعث ایجاد رونق اقتصادی و کاهش تورم دانست و بیان داشت: پایه های مالیات در ایران ضعیف است که در این ارتباط باید ایجاد ساختار شود.

جهرمی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا از سوی دولت مطرح شده نیاز به زمان بیشتر، مطالعه و همراهی فعالان اقتصادی دارد و به نظر می رسد که از روز اول باید بستر سازی و هماهنگی بهتری صورت می گرفت.

وزیر کار و امور اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و دقیق مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اطلاعات صحیح و دقیق دارد و برای اجرای دقیق مالیات بر درآمد باید از ابزارهای تشویقی برای کسانی که در مالیات بر ارزش افزوده عملکرد مثبت دارند استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش مجدد نرخ بیکاری خبر داد و گفت: متاسفانه در ماههای گذشته سیاستهای انقباضی بانک مرکزی و بانکهای عامل به همراه مسئله خشکسالی دامنگیر بخش تولید کشور بود و از این رو اقتصاد با مشکل رکود مواجه شد.

جهرمی همچنین به مشکلات بخش صنایع غذایی کشور در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود بر اساس خشکسالی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تمهیدات بانک مرکزی و یاری خدا در عبور از بحران خشکسالی مشکلات اخیر حل شود.

کد خبر 66476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز