رئیس‌جمهور اوکراین از مقام‌های ارشد روسیه و چهره‌های رسانه‌ای این کشور خواسته از شغل خود استعفا دهند و علیه حمله به اوکراین موضع بگیرند.

زلنسکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از وب‌سایت فوربس نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در یک سخنرانی مقامات دولت روسیه را تشویق کرد که استعفا دهند و استدلال کرد که در صورت کمک به حمله روسیه به اوکراین، ممکن است با محکومیت جهانی روبرو شوند.

او گفت: کار خود را رها کنید! چند ماه بدون شغل قطعا برای شما بهتر از یک عمر تعقیب قضایی بین‌المللی است.

زلنسکی افزود: اگر در شغل خود بمانید و با جنگ مخالفت نکنید؛ جامعه جهانی شما را از همه چیز محروم خواهد کرد؛ همه چیزهایی که طی سال‌ها بدست آورده‌اید. برای ماشین تبلیغاتی هم وضعیت همین است؛ شاخه چهارم قدرت در روسیه. اگر به کار در سیستم تبلیغاتی روسیه ادامه دهید خطر بیشتری متوجه شما خواهد بود تا ترک شغل.

وی گفت: استعفا دهید؛ چند ماه بیکاری بهتر از یک عمر تعقیب قضایی بین‌المللی است.

زلنسکی همچنین روس‌ها را به عقب‌نشینی دعوت کرد و هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در هفته‌های اخیر، این کشور را با "شرم و فقر" و "سال‌ها انزوا" روبرو خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین از معترضانی که در برخی از شهرهای روسیه برای عقب‌نشینی از جنگ تجمع کرده‌اند، تشکر کرد و سربازان روسی را تشویق کردند که داوطلبانه تسلیم شوند.

کد خبر 664723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 3
    اینم که هر روز داره حرف میزنه . یه روز به پلی استیشن گیر میده یه روز به ناتو یه روز به فلان . انگار جنگ خاله بازی هستش داره با حرف میجنگه . واقعا هم چنین احمقی میتونه کشورشو سمت غرب ببره و اینطور بدبختش کنه
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    این یارو زلنسکی مشکل روحی روانی داره