اگرچه مسابقه تیم ملی ایران با کره‌جنوبی در روز چهارم فروردین سال ۱۴۰۱یک دیدار تشریفاتی به‌نظر می‌رسد، اما حساسیت‌های حیثیتی این مسابقه چیزی کم از تب و تاب یک بازی رسمی ندارد.

سردار آزمون

به گزارش همشهری‌آنلاین، کره‌جنوبی ۱۱سال است که ایران را نبرده و این مسئله به‌شدت آنها را آزار می‌دهد. کره‌ای‌ها در بازی رفت توانستند با گل سون هیونگ مین از ایران جلو بیفتند، اما در ادامه علیرضا جهانبخش با یک ضربه سر دقیق کار را به تساوی کشاند تا حسرت حریف شرقی همچنان پابرجا باقی بماند. حالا اما آنها هیچ منعی برای شکستن این طلسم ندارند. هر دو تیم ایران و کره صعودشان به مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲قطر را قطعی کرده‌اند، بنابراین بدون حساسیت و محافظه‌کاری‌های مرسوم می‌آیند که فوتبال خودشان را بازی کنند. فشاری روی کره نیست و این اجازه می‌دهد میزبان ایران، یک نمایش پرریسک داشته باشد. اغراق نیست اگر بگوییم کسب برتری برابر ایران، به اندازه خود صعود به جام‌جهانی برای کره‌ای‌ها شیرین خواهد بود. آیا اسکوچیچ می‌تواند این رکورد جذاب را برای فوتبال ایران نگه دارد؟

خط و نشان کره‌ای‌ها

رسانه‌های کره‌ای از مدت‌ها پیش به استقبال بازی با ایران رفته‌اند و هر روز در این مورد خبر و گزارش کار می‌کنند. حالا هم نوبت به سرمربی آنها یعنی پائولو بنتو رسیده که برای تیم ملی ایران خط و نشان بکشد. این مربی پرتغالی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته: «تمام تمرکز ما به کسب ۶امتیاز بازی در ۲ بازی باقی مانده مقابل ایران و امارات است. یعنی ما به‌دنبال صدرنشینی گروه هستیم.» بنتو اوایل کارش در کره به‌خاطر نتایج نه‌چندان مطمئنی که کسب می‌کرد، تحت فشار بود. او اما به‌تدریج توانست بر اوضاع مسلط شود و کره‌جنوبی را به جام‌جهانی برساند. اگر این مربی بتواند بغض یک دهه‌ای کره را در مقابل ایران بشکند، حتما محبوبیتش دوچندان خواهد شد و این مصاحبه اخیر هم نشان می‌دهد بنتو در این مسیر ثابت قدم است.

کار سخت اسکو

سال ۱۴۰۰شاید بهترین سال کاری اسکوچیچ بود، اما این مربی در آغاز سال ۱۴۰۱با ماموریت سخت و بزرگی مواجه خواهد بود. همه از اسکوچیچ انتظار دارند میراث کارلوس کی‌روش یعنی نباختن به کره را حفظ کند و این در حالی است که تا همین حالا غیبت محمدحسین کنعانی‌زادگان و صادق محرمی در آن بازی قطعی شده است. باید دید آیا نوروز برای اسکو «پیروز» خواهد بود یا نه. اگر او دست پر از سئول خارج شود، قطعاً اعتمادها به این مربی بیش از پیش خواهد شد.

کد خبر 664563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • Amir DE ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    15 4
    هیچ غلطی نمی تونه بکنه، تنها هنری می تونه بکنه اینکه تیمش رو از شکست احتمالی نجات بده با یک تساوی ،برای خودش و تیمش یک ماه جشن بگیره، مرتیکه عوضی فکر کرده ایران، عراق- سوریه - اماراته،
  • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    11 0
    پاسخ رجز خوانی در میدان داده خواهد شد.
  • Abbas IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 1
    ایران در زمان مربیگری ویلموتس به یک تیم درجه ۳ آسیا تبدیل شده بود.و دراگان با هدایت این تیم و قبول کردن ریسکهای فراوان و صعود به جام جهانی به تیم ملی حیثیت دوباره ای داد لطفا واقع بین و منصف باشید.