تیراندازی را از طبقه منفی۲ یعنی زیرزمین نمور و تاریک بیمارستان بقیه‌الله(عج) شروع کرد تا بالاخره یکی از قهرمان‌های شگفتی‌ساز کشورمان شد. «جواد فروغی» را می‌گوییم که در نخستین روز از مسابقات المپیک «توکیو» تاریخ‌ساز شد و نخستین مدال طلای تاریخ ایران را در رشته تپانچه مردان کسب کرد.

جواد فروغي

همشهری آنلاین:‌ «جواد فروغی» پرستار که در طول همه‌گیری کرونا به مبتلایان خدمت می‌کرده در کنار مدافعان حرم در سوریه حضور داشته و اکنون ساکن محله تهرانسر است.

۲۰شهریور سال۱۳۵۸ در دهلران ایلام به دنیا آمده و از ۵ سال پیش ساکن شهرک انصار در محله تهرانسر شده است. عاشق محل سکونتش است و می‌گوید: «علت آمدنم به این شهرک دسترسی خوب به دیگر نقاط شهر بود. این محله به فدراسیون تیراندازی هم نزدیک است و آب‌وهوای تمیز و مطلوب، همچنین ساکنان خونگرمش مرا اینجا پاگیر کرده است.»

البته تهرانسر از نظر او مشکلات و ضعف‌هایی هم دارد: «آلودگی صوتی هواپیماها و کمبود جای پارک خودرو به‌ویژه در بلوار اصلی، از مشکلات اصلی این محله‌اند. متأسفانه تعداد مساجد هم در این محله کم است. لازم است برای افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز تلاش شود چون نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به تهرانسر، کنار استادیوم آزادی قرار دارد.»

اهالی شرمندهام کردند

فروغی می‌گوید: «همه ساکنان تهرانسر، انسان‌های خوب و شریفی هستند و تاکنون مشکلی با هیچ کدام‌شان نداشته‌ام. پس از برگشت از مسابقات المپیک شرمنده‌ام کردند و استقبالی کردند که لایقش نبودم.»

این ورزشکار موفق می‌گوید: «در تهرانسر بستر لازم برای فعالیت در رشته تیراندازی فراهم است. به همه کسانی که در محله خودمان و محله‌های همجوار زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم ورزش کنند و اگر علاقه‌مند ورزش تیراندازی هستند، به این باشگاه‌ها یا فدراسیون تیراندازی مراجعه کنند. مرکزی در فدراسیون وجود دارد که می‌توان هم به‌صورت تفریحی تیراندازی و هم استعدادها را در آنجا کشف کرد.»

کد خبر 664559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha