«رسول خادم» در دوره‌ای هم ورزشکار بود و هم سیاستمدار. با کارنامه‌ای پر از مدالهای رنگارنگ قهرمانی کشتی وارد پارلمان شهری شد و حتی به یک قدمی کرسی مدیریت شهری رسید.

رسول خادم

همشهری آنلاین - پریسا نوری:‌ مدتی هم سکان ریاست فدراسیون کشتی آزاد کشورمان را به دست گرفت اما با استعفای نابهنگام، عطای ریاست فدراسیون را به لقایش بخشید و از دنیای ورزش و سیاست خداحافظی کرد تا با فعالیت در خیریه «خادمان علی بن ابیطالب(ع)» که سال ۱۳۷۸ پس از قهرمانیاش در المپیک آتلانتا تأسیس کرده بود، زندگیاش را شش دانگ وقف مردم کند.

خادم حالا نه اهل سیاست است و نه اهل ورزش؛ او اهل دل است. فعالیت‌های خیرخواهانه این قهرمان پرافتخار کشورمان که روش و منش جهان پهلوان تختی را تداعی می‌کند حد و مرز جغرافیایی ندارد.

گاهی در شب‌های سرد زمستان که سرمای جانکاه تهران نفس‌ها را به شماره می‌اندازد در خرابه‌ها و بیغوله‌های حاشیه جنوب شهر ظاهر می‌شود تا پتو و غذای گرم به‌ کارتن‌خواب‌ها برساند و گاه در نقطه صفر و شهرهای محروم سیستان و بلوچستان خانه بهداشت می‌سازد.

اسطوره ورزشی کشورمان که روزگاری با گرفتن زیر دو خم، پشت حریفان قدرش را به خاک میمالید از اینکه تا کمر خم شود و کفش به پای بچههای محروم سیستان و بلوچستان کند ابایی ندارد. این پیشکسوت ورزشی که همه او را به مهربانی و نیکوکاری میشناسند، «حوا» دختر بچه زاهدانی را که ۲ سال پیش در جدالی نابرابر دست راستش خوراک تمساح شد، فراموش نکرد.

خادم در نخستین فرصت همراه «حسن رحیمی» دیگر کشتیگیر کشورمان و دارنده مدال برنز المپیک ریو به دیدار حوا رفت و پیگیر روند درمانی و نصب دست مصنوعی برای دخترک معصوم شد.

قهرمان ارزنده کشتی جهان سال گذشته و در روزهای سخت قرنطینه کرونایی که تعطیلی کسب و کارهای خرد و کلان بسیاری از مردم را معطل خورد و خوراک روزانهشان کرده بود با فراخوانی در صفحه مجازیاش طی ۴ روز حدود ۶۰۰ میلیون تومان جمعآوری کرد و بستههای غذایی و بهداشتی را به دست نیازمندان جنوب تهران رساند.

اطلاعات فوری:

رسول خادم

سال تولد: ۱۳۵۰

ویژگی: دارنده مدال طلای کشتی آزاد المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، ۸ دوره قهرمان کشتی آسیا و جهان در سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸، رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران و عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران

کد خبر 664428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha