سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

شرکت تسلا پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت گفت که آنها با فشار تورمی قابل توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه هستند، قیمت‌های خود را در چین و ایالات متحده برای دومین بار در کمتر از یک هفته افزایش داد.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این افزایش زمانی رخ می‌دهد که هزینه‌های مواد خام در حال افزایش است که با اختلالات زنجیره تامین پس از عملیات روسیه در اوکراین تشدید شده است.

قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها افزایش یافته است؛ از جمله آلومینیومی که در بدنه استفاده می‌شود، پالادیوم مورد استفاده در مبدل‌های کاتالیزوری و نیکل و لیتیوم که باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را تامین می‌کنند.

این هزینه‌ها نگرانی‌هایی را در مورد اقتصاد خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است، زیرا خودروسازان قدیمی و استارت‌آپ‌ها آماده می‌شوند تا خودروهای جدیدی را به دلیل کمبود طولانی تامین نیمه‌هادی‌ها عرضه کنند که هنوز هم تولید شرکت‌هایی از جمله تویوتا و فولکس‌واگن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

CNBC روز دوشنبه با استناد به اسناد داخلی گزارش داد، تسلا که زنجیره تامین متنوعی دارد، «میلیون‌ها یورو آلومینیوم» از غول آلومینیومی روسیه Rusal خریداری کرده است.

اولگ دریپااسکا، بنیانگذار میلیاردر Rusal توسط بریتانیا تحریم شده است.

خودروهای مدل ۳ تسلا ساخت چین در جریان یک رویداد تحویل در کارخانه آن در شانگهای دیده شده‌اند.

سی‌ان‌بی‌سی گفت تسلا، آلومینیوم Rusal را برای ریخته‌گری قطعات در کارخانه مونتاژ خودرو جدید خود در خارج از برلین برای تسلا مدل Y خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌سایت تسلا نشان داد که تسلا در روز سه‌شنبه قیمت تمام مدل‌های خود در ایالات متحده را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داده است. در چین، قیمت برخی از محصولات مدل ۳ و مدل Y ساخت چین حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

هفته گذشته، این شرکت قیمت خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان‌های برد بلند مدل ۳ و برخی خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین را افزایش داده بود.

کد خبر 664389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha