چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

علی شاکری: سرانجام اولتیماتوم‌های پشت‌سر هم سازمان نوپای لیگ طی نزدیک به 6 ماه رساندن سقف تیم‌های این فصل لیگ‌برتر والیبال به همان 13 تیم سال گذشته بود.

با همه تمهیدات به گار گرفته شده و چراغ سبزی که مسئولان سازمان لیگ برای تسهیل در لیگ برتری‌شدن تیم‌های جدید از خود نشان دادند، امسال هم به دلیل فرد‌بودن تعداد تیم‌های شرکت‌کننده هر هفته یک تیم به حکم اجبار، با قرعه استراحت روبه‌رو خواهد بود. با وجود اعلام برنامه هفته اول بازی‌ها، با وجود کنار‌کشیدن تیم تجار کیش و آمدن برق کرمان و عدم تجدید قرعه‌کشی هنوز هم احتمال ضعیفی چون کنار‌کشیدن یک یا 2 تیم لیگ‌برتر فصل جاری را تهدید می‌کند و حتی یکی دو تیم دیر شکل گرفته نیز خواستار تعویق بازی‌های هفته اول خود شدند که با مخالفت جدی سازمان لیگ روبه‌رو شده است.

نکته دیگری که شاید نه در روزهای آینده بلکه در ماه‌های آینده دردسرساز خواهد شد به فشردگی بازی‌ها برمی‌گردد که طبق عادت و رسوم سال‌های پیش تیم‌ها مجبور به انجام
2 بازی آن هم در یک هفته خواهند بود که احتمال بازی‌های معوقه را به دلیل در پیش‌بودن فصل سرما و یخبندان افزایش می‌دهد.

با خروج برخی از تیم‌های قدیمی مثل پگاه ارومیه و اتکا و ورود تیم‌های جدیدی مانند دانشگاه آزاد، بیم مازندران، داماش گیلان در این فصل شاهد صف‌بندی جدیدی بین تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر نیز خواهیم بود، گرچه همچنان پیکان و سایپا بخت‌های اول قهرمانی به شمار می‌روند. پیکان تیم مدافع عنوان قهرمانی که در هفته اول میهمان شهرداری همدان است درست در آستانه مسابقات احسن شیرکوند، لیبروی ملی‌پوش خود را از دست داد ولی خیلی زود با علی حسینی، لیبروی سال پیش پردیس قزوین به توافق رسید.

پیکان با امیر حسینی، محمد ترکاشوند، پیمان اکبری، علیرضا نادی، محمد موسوی، مجتبی شبان و محمد محمدکاظم چشم به یک قهرمانی دیگر دارد و این در حالی است که سایپا رقیب چند سال اخیر پیکان نیز با در اختیار‌داشتن مهره‌های توانمندی چون امید معروف، محسن عندلیب، حامد رضایی، مهران زارع، فرهاد نظری افشار، فرهاد ظریف و علی سجادی به دنبال تبدیل نایب‌قهرمانی‌های تکراری‌اش به نخستین قهرمانی است. سایپا در هفته اول در تهران میزبان گل‌گهر سیرجان، تیمی که با جذب نیمی از نفرات فصل پیش تیم منحل‌شده اتکا و ابراهیم وادی شرایطی بهتر از سال گذشته دارد، خواهد بود.

تقابل نزدیک در ارومیه

در یکی از بازی‌های نزدیک هفته تیم تازه‌وارد بیم مازندران میهمان فولاد در ارومیه است. بیم با سرمربی و 2 بازیکن پیشین تیم‌ملی بلغارستان با چند بازیکن دیروز و امروز تیم جوانان ایران مهدی رنجبر، فرهاد قائمی، صابر نریمان‌نژاد و معین رحیمی با سرپرستی و مدیریت فنی فرهاد نفرزاده با آمادگی کامل راهی ارومیه شده است. این تیم با پشت‌سر‌گذاشتن اردوی مناسب و بازی‌های تدارکاتی بسیار به دیدار تیمی می‌رود که جانشین تیم پرآوازه پگاه شده است. فولاد ارومیه با برادران سیدعباسی و جذب چند بازیکن پگاه مهدی مهدوی، جواد محمدی‌نژاد، عبدالرضا علیزاده، بهرام فرید و 2 بازیکن خارجی به اضافه پوریا فتح‌اللهی و سعید مصطفی‌وند از نظر فنی شرایطی کاملاً برابر با تیم میهمان دارد و به حمایت تماشاگرانش برای کسب برد چشم دارد.

پایان انتظار طولانی تماشاگران گیلانی

گیلان سرانجام پس از سال‌ها انتظار در لیگ‌برتر صاحب سهمیه شد. داماش در گام نخست با هدایت پرویز کاظمی بازیکن و مربی سابق تیم‌ملی با تیم برق کرمان روبه‌رو می‌شود. برق آخرین مسافر قطار لیگ‌برتر بود که با انتخاب ناصر شهنازی، سرمربی اسبق تیم نوجوانان ایران تنها با چند جلسه تمرین آماده شرکت در این مسابقات شد.

استقلال گنبد همچنان با همان مشکلات قدیمی نداشتن منابع مالی قابل‌توجه دست‌وپنجه نرم می‌کند. این تیم امسال نیز به همین دلیل تکلیف سرمربی‌اش مشخص نیست و «بای‌محمد دوجی» هم به دلیل عدم تعهدات گذشته و امسال تا 48 ساعت به آغاز بازی‌ها قول نشستن بر روی نیمکت این تیم را با وجود تمرین‌دادن یک‌ماهه اعضای تیم نداده است.گنبد در هفته اول میزبان بانک صادرات مشهد است که با وجود دیر شکل‌گرفتن، بازیکنان خوبی را جذب کرده است.

کد خبر 66422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز