شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

علی شاکری:‌ تکلیف رقابت‌های این فصل لیگ‌برتر والیبال ایران و تعداد دقیق تیم‌های شرکت‌کننده، یکشنبه (فردا) به طور دقیق و شفاف مشخص می‌شود.

 آنجایی که محمود حداد، رئیس سازمان لیگ‌ والیبال آن را آخرین اولتیماتوم و فرصت برای تیم‌های حاضر خوانده است.

در حالی که اولتیماتوم سازمان لیگ از شروع سال تا به امروز در حال گذشتن از مرز انگشتان 2 دست بوده ولی با این اوصاف در کمتر از 2 هفته به آغاز مهمترین رویداد داخلی والیبال هنوز هیچ‌کس با اطمینان نمی‌تواند از تعداد دقیق تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌برتر خبر دهد. با این وجود سازمان لیگ قرعه‌کشی این بازی‌ها را چندی پیش با حضور نمایندگان تیم‌های ثبت‌نام‌کننده  انجام داد که در آن مراسم نام چند تیم منحل‌شده مثل پگاه ارومیه و تجارکیش هم به چشم می‌خورد. تیم‌هایی که تا به امروز نتوانستند با حل مشکلات آمادگی خود را اعلام دارند.

کمک‌گرفتن از تعویق یک‌هفته‌ای

درحالی که در مراسم قرعه‌کشی لیگ‌برتر، آغاز این مسابقات 24 مهر تعیین شده بود، حضور تیم منتخب دانشگاه آزاد اسلامی (قهرمان 2 دوره مسابقات بین‌دانشگاهی جهان) در بوداپست و حضور تیم نوجوانان در مسابقات آسیایی کلمبو سریلانکا که بخشی از بازیکنان آن عضو تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر هستند، به کمک مسئولان سازمان لیگ آمد تا با دادن یک هفته مهلت، منتظر نهایی‌شدن تصمیم چند تیم مشکل‌دار شوند.

با این اوصاف سازمان لیگ با تخطی از آئین‌نامه تدوین‌شده‌اش با فشار مسئولان فدراسیون، فرصت دیگری را در اختیار چند تیم انگشت‌شمار گذاشته تا بلکه بتوانند با تکمیل مدارک اداری خود به صف تیم‌هایی که از قبل اعلام آمادگی کرده‌اند، بپیوندند.

احتمال تجدید قرعه‌کشی جدید

اگر در پایان روز یکشنبه، در جلسه توجیهی مقررات جدید داوری که قرار است با حضور داوران بین‌المللی، مربیان، سرپرستان تیم‌ها و ناظران مسابقات این فصل لیگ‌ برگزار شود، تعداد تیم‌ها از سقف 14 و حتی 13 پایین‌تر آید باید در انتظار قرعه‌کشی جدید بود.

سقف واقعی لیگ‌برتر والیبال ایران با توجه به بی‌ثباتی‌ تیم‌ها بیش از 12 تیم نیست اما مشکل آنجاست که با این تعداد تیم، باز هم بخش اعظمی از مربیان و بازیکنان والیبال بیکار خواهند ماند. حداد نیز تلویحاً در صحبت‌هایش با همشهری به این نکته اشاره می‌کند: «یکی از دلایلی که سازمان لیگ را وادار کرده تا از اجرای آئین‌نامه و ضوابط چشم‌پوشی ‌کند به این موضوع بازمی‌گردد که مسئولان والیبال برای فرار از تحمل فشار وارده از سوی بازیکنان و مربیان بدون تیم حتی تا روز قبل از مسابقات نیز درهای ورود به لیگ‌برتر را برای تیم‌های متقاضی باز خواهند گذاشت.»

حضور قطعی 12 تیم

درحالی که همه نگاه‌ها به حضور یکی دو تیم دیگر که قرار است امروز و فردا به جمع تیم‌های لیگ‌برتری اضافه شوند جلب شده است، 12 تیم حضورشان در بازی‌های این فصل قطعی شده و حتی بسیاری از این تیم‌ها همانند پیکان و سایپا که امسال هم در زمره دو مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند از مدت‌ها پیش برنامه آماده‌سازی خود را سرموعد مقرر آغاز کرده و با انجام بازی‌های تدارکاتی برای شروع مسابقات لحظه‌شماری می‌کنند.

در این بین حتی تیم تازه‌واردی چون بیم مازندران نیز به‌عنوان اولین تیم لیگ‌برتری که موفق به جذب یک سرمربی سرشناس بلغاری به‌نام استیویانف، نامزد سابق سرمربیگری تیم‌ملی بزرگسالان و دو بازیکن مطرح پیشین تیم‌ملی این کشور به اسامی ایوانف و تاسوف شده است، اردوی آماده‌سازی خود را در خارج از کشور با حضور در تورنمنت بین‌المللی بلغارستان پشت‌سرگذاشت.

کد خبر 65408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز