قوه قضائیه با ارسال پیامکی به مردم نسبت به استفاده از مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه سوری هشدار داد.

چهارشنبه سوری

به گزارش همشهری آنلاین، در این پیامک که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به صورت گسترده ارسال شده نوشته شده است:«هر کس با ایجاد صدای مهیب یا پرتاب ترقه یا نارنجک یا هر گونه مواد محترقه موجب تخریب اموال یا صدمات بدنی به اشخاص گردد، حسب مورد به حبس، پرداخت دیه و خسارت های وارده محکوم خواهد شد.»

اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو و فرصت‌طلب امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند

امروز سردار حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور هم با اشاره به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: ‌متأسفانه سنت دیرین چهارشنبه سوری چندین سال است که با سوءاستفاده برخی افراد تبدیل به یک تهدید برای خانواده‌ها و شهروندان شده است. از این رو پلیس در این ایام در آماده باش خواهد بود. طی این مدت یعنی از نیمه دوم بهمن‌ماه تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار عدد مواد محترقه کم خطر و بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار عدد مواد محترقه پرخطر از سودجویان کشف و ضبط شده است که در مجموع وزن آن‌ها بیش از ۱۵ هزار و ۴۷۲ کیلوگرم بوده است.

حاجیان ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۲۸۷ نفر نیز به دلیل خرید و فروش مواد محترقه و دیگر جرایم مرتبط با چهارشنبه‌سوری شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای مجرمان نخواهد بود، گفت:‌ یکی از طرح‌های پلیس که در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا سال آینده نیز با قوت ادامه خواهد داشت طرح برخورد با اراذل اوباش است. ما اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو و فرصت‌طلب امنیت و آرامش مردم را به مخاطره انداخته و در محیط زندگی مردم که باید محیطی امن و آرام باشد رعب و وحشت ایجاد کنند.

کد خبر 664163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha