مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه شرکت در کنگره انجمن دندانپزشکی ایران که در سالن میلاد برگزار شد، از برج میلاد بازدید کرد.

به گزارش مهر، اکبر هاشمی رفسنجانی در این بازدید با بیان اینکه تاریخچه احداث برج میلاد به سال 72 برمی‌گردد، افزود: در آن زمان احساس شد به منطقه مرتفعی برای اطلاع‌رسانی نیاز داریم و آن دوره، دوره پرکاری شهرداری نیز بود چنان‌که آقایان تلاش کردند و مطالعات زیادی انجام دادند تا به آستانه برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی رسیدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ در آن زمان پیشنهاد شهرداری این بود که این محل را برای ساختمان اجلاس احداث کنیم اما دیدیم برای آن زمان نمی‌رسد بنابراین در کنار نمایشگاه بین‌المللی سالن اجلاس را احداث کردیم تا اینجا را با صبر و حوصله بنا کنیم.

البته همان موقع برخی قبول داشتند و برخی نمی‌پذیرفتند، اما ما تصویب کردیم که کارها انجام شود و شد.وی تصریح کرد: به شکر خدا به تکمیل مرحله اول برج میلاد نزدیک می‌شویم، تالار آن را نیز دیدم که بسیار باشکوه بود و تجهیزات منحصر به فردی داشت.

همچنین به این نتیجه رسیدیم که کشور به تالار بسیار بزرگ‌تری با ظرفیت 5 هزار نفر نیاز دارد که با دندانپزشکان صحبت کردیم تا تالار بزرگ علمی را در اینجا راه‌اندازی کنند. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: الان برج میلاد از گردنه‌های سخت اجرایی عبور کرده و مرحله دوم آن بسیار مهم است؛ البته اعتباراتی لازم دارد که اگر شروع کنند، اقتصادی است و جواب می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که مرحله دوم برج میلاد نزدیک به 500 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که باید از فاینانس استفاده کرد. وی همچنین با تاکید بر توجه صدا و سیما به فعالیت‌های انجام شده در برج میلاد اظهار کرد: از موارد دیگری که منتظرم انجام شود استفاده صدا و سیماست. این سازمان باید از این طرح استفاده و زحماتی را که متخصصان ، نیروهای فنی و مدیران ما کشیده‌اند، بیشتر به دنیا معرفی کند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای شهرهای بزرگ دیگر نیز اجرای چنین طرحی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: البته اگر خودشان همت کنند می‌توانند. مانند مترو که وقتی شروع شد، فکر می‌کردیم برای تهران زیادی است؛ در حالی که اکنون شهرهای دارای یک میلیون جمعیت نیز متقاضی آن هستند.

کد خبر 66394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز