یک مقام آمریکایی آگاه گفت که روسیه علاوه بر درخواست حمایت نظامی از چین برای حمایت اقتصادی نیز درخواست‌هایی را مطرح کرده است.

ارتش چین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، این مقام گفت که این درخواست‌ها پس از شروع عملیات روسیه در اوکراین صورت گرفته است.

این مقام از بیان جزئیات واکنش چین خودداری کرد، اما اشاره کرد که چینی‌ها به این موضوع پاسخ داده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی روز یکشنبه گفت: «روسیه از چین برای کمک نظامی در اوکراین از جمله هواپیماهای بدون سرنشین درخواست‌هایی را مطرح کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که این تحول یک «نگرانی» است و ایالات متحده برای پکن روشن کرده است که تلاش‌ها در مقیاس بزرگ در جهت ایجاد یک راه‌حل برای کرملین به منظور مقابله با تحریم‌های ایالات متحده، قطعا پیامدهایی خواهد داشت.

سالیوان روز دوشنبه (امروز) گفت‌وگویی با همتایان چینی خود در رم خواهد داشت.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده، در پاسخ به سوال CNN در مورد گزارش درخواست روسیه برای کمک نظامی، در بیانیه‌ای گفت: «من هرگز در مورد آن چیزی نشنیده‌ام.»

دیروز، سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به پکن هشدار داد که اگر به مسکو کمک کند تا از تحریم‌های گسترده در جنگ اوکراین فرار کند، «مطمقاً» با عواقبی مواجه خواهد شد.

او گفت: «اکنون واشنگتن به دقت زیر نظر دارد تا ببیند پکن تا چه حد از روسیه حمایت اقتصادی یا مادی می‌کند و در صورت وقوع چنین چیزی، عواقب آن را متحمل خواهد شد. اجازه نخواهیم داد که این موضوع پیش برود و اجازه نخواهیم داد که از این تحریم‌های اقتصادی هیچ کشوری و در هر کجای جهان راه نجاتی برای روسیه وجود داشته باشد.»

کد خبر 663935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha