معاون آموزشی وزارت علوم با ارسال نامه‌ای، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را در اجرای تسهیلات قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» برای دانشجویان و طلاب باردار موظف کرد.

دانشجو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آنها را در زمینه اجرای تسهیلات قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" برای دانشجویان و طلاب باردار موظف کرد.

در این نامه تاکید شده است؛ در اجرای "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" تکالیفی بر عهده دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذاشته شده است که ضمن ابلاغ ماده قانون ۲۶ قانون یاد شده، مستدعی است که مقرر شود حوزه معاونت آموزشی و تسهیلات تکمیلی دانشگاه اقدام لازم در خصوص برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر حسن اجرای آن قانون به عمل آورد.

بر اساس قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ مصوب شده است تکالیفی برای وزارت علوم تعیین شد که بر این اساس دانشگاه‌ها موظف شدند با تقاضای کتبی دانشجویان و بانوان طلبه باردار در جهت مرخصی یک نیمسال تحصیلی قبل از زایمان بدون احتساب در سنوات موافقت کنند.

همچنین باید با تقاضای مرخصی دانشجویان و بانوان طلبه که فرزند زیر دو سال دارند، برای حداکثر تا چهار نیمسال بدون احتساب سنوات تحصیلی موافقت صورت بگیرد. ضمن اینکه این افراد در صورت تقاضای مهمانی به میزان حداکثر چهار نیم سال تحصیلی به حوزه یا مؤسسه آموزش عالی هم سطح یا پایین‌تر باید موافقت شود.

همچنین تاکید شده است، با تقاضای بانوان طلبه و دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر سه سال جهت آموزش مجازی یا غیرحضوری برای گذراندن واحدهای دروس نظری دوره تحصیل نیز موافقت صورت بگیرد.

در صورتی که دانشجو در طول دوران تحصیل خود ناگزیر از حضور در دانشگاه، درمانگاه، بیمارستان یا مکان‌های آموزشی مشابه است با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر دو سال جهت کاهش نوبت کاری شب بر اساس آئین نامه‌ای که حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، از سوی وزیر بهداشت تصویب می‌شود، موافقت صورت بگیرد.

معاون آموزشی وزیر علوم در این نامه تاکید کرده است که شرایط باید فراهم شود تا اساتید راهنما در ازای داشتن هر دانشجوی باردار یا دارای فرزند شیرخوار یک سهمیه به سقف استاد راهنمایی آنها اضافه شود.

کد خبر 663883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha