حتی زیباترین و خاص ترین کفش ها نمی توانند جایگزین پاهای سالم و زیبا شوند. حفظ شیوه های خوب مراقبت از پا می تواند به شما کمک کند از پاهای قوی و جذاب لذت ببرید که حس زیبایی و اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد.

image-20220313124531-1.jpeg

حتی زیباترین و خاص­ترین کفش­ها نمی­توانند جایگزین پاهای سالم و زیبا شوند. حفظ شیوه­ های خوب مراقبت از پا می­تواند به شما کمک کند از پاهای قوی و جذاب لذت ببرید که حس زیبایی و اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد. اکثر خانم­ها بدنی رویایی با پاهایی زیبا و کشیده را دوست دارند و چون به نظر خودشان چندان زیبا نیستند کاری برای سلامتی و مراقبت از پاهای خود انجام نمی­دهند. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم فرق ندارد پاهایی کوتاه و پر داشته باشید یا کشیده. بدن خودتان را دوست داشته باشید و روش­ های مراقبتی را برای سلامت و زیباتر شدن پاهای خود انجام دهید.

۱. مرطوب کننده را نادیده نگیرید

احتمالاً برای صورت و بدن خود از کرم مرطوب کننده دست و صورت استفاده می­کنید، اما آخرین باری که پاهای خود را مرطوب کرده‌اید کی بوده است؟

  • شستشو و پاکسازی با لوسیون (و حتی لایه برداری) می­تواند از تشکیل پوست سفت و پینه در وهله اول جلوگیری کند. از آنجایی که پوست پا بسیار ضخیم‌تر از سایر قسمت‌های بدن است، به مرطوب‌کننده‌ای با خاصیت نفوذ عمیق نیاز دارید تا به لطافت پوست کمک کند. بهترین نکات مرطوب کننده:
  • اگر پوست پاهایتان به ویژه خشک است، شب ها که می­توانید پاهایتان را کرم بزنید و سپس برای یک ساعت در سک جوراب پشمی فرو ببرید تا مرطوب کننده جذب پا شود.
  • از کرم حاوی اوره استفاده کنید که به اتصال آب در لایه بافت پینه کمک می­کند و تشکیل اضافی سلول های خشک پوست را کاهش می­دهد.

۲. ناخن های پای خود را به درستی کوتاه کنید

مراقبت از پا و ناخن خانم ها؛ ۸ نکته برای داشتن پاهای سالم و جذاب

هرگز از قیچی یا چاقو برای کوتاه کردن ناخون­ های خود استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث آسیب شود و از طرفی ناخون­ ها به طور یکسان و مرتب کوتاه نخواهند شد. به ‌جای آن بهتر است یک ناخن‌گیر انتخاب کنید، زیرا تیغه برش کوچک‌تر و دسته بلندتری دارد که به شما کمک می­کند به راحتی کوتاه کردن ناخون­ ها را انجام دهید.

برای خانم­ها اوضاع کمی راحت تر است. شما می­توانید از ست مانیکور و پدیکور به صورت ماهانه استفاده کنید تا هم زیبایی پاها حفظ شود و هم سلامت ناخون­های شما تعمین شود.

 ناخن ها باید هفته ­ای یکبار کوتاه ­شود و به صورت مستقیم و صحیح کوتاه شوند. از سوهان ناخن برای صاف کردن لبه های ناهموار استفاده کنید. از سوهان های فلزی ساینده که می توانند ناخن را خرد کنند خودداری کنید. کوتاه کردن بیش از حد می­تواند منجر به رشد سریع ناخن­های پا شود که می­تواند دردناک و ناخوشایند باشد.

۳. در مورد بونیون هوشمند باشید

بونیون ها (یا هالوکس والگوس) وضعیتی است که استخوان­ ها و مفاصل مرتبط با انگشت شست پا را تحت تاثیر قرار می­دهد. این مشکل ارثی، در زنان شایع­تر از مردان است و معمولا به کندی رشد می­کنند. برخی از کفش‌ها می‌توانند این بیماری را تشدید کنند، اما به شرطی که عوامل یا دلایل ارثی دیگری از قبل وجود داشته باشد.

اگر بونیون دارید، پوشیدن کفش‌هایی با پنجه پهن و بزرگ، با رویه چرمی مرغوب و اجتناب از کفش‌های پاشنه بلند به شما کمک خواهد کرد.

۴. غذای سالم به استحکام ناخون کمک می­کند

ناخن‌های پا ما روزانه از طریق کفش‌ های نامناسب، ضربه زدن و تمرینات ورزشی مورد آسیب قرار می‌گیرند. اما می­توانید با رژیم غذایی غنی از ویتامین B۱۲، ویتامین C، ویتامین E، روی و بیوتین به تقویت دفاعی آنها کمک کنید. برای دریافت این مواد مغذی می­توانید از ماهی و گوشت، تخم مرغ و لبنیات و سبزیجات به خصوص گوجه فرنگی و هویج استفاده کنید.

۵. از تغییر رنگ قبل از شروع آن جلوگیری کنید

ناخن‌های زرد اغلب نتیجه لاک‌های تیره هستند، بنابراین همیشه از لاک‌های پایه استفاده کنید یا اگر ظاهر طبیعی را دوست دارید، به مدت یک ماه از لاک صرفنظر کنید تا ناخن بهتر شود. اگر اوضاع بهتر نشد، ممکن است اونیکومیکوزیس، یک عفونت قارچی باشد. بدون درمان، این می­تواند باعث ضخیم شدن ناخن ها، شکننده شدن و پوسته پوسته شدن و جدا شدن از بستر ناخن شود. عفونت‌ های قارچی خفیف را می‌توان با درمان‌ های موضعی درمان کرد، اما برای اطمینان به متخصص پوست جلوگیری کنید.

۶. از فشارهای شدید پیشگیری کنید

استرس یا اصطکاک شدید عامل ایجاد پینه­ ها است. کسانی که دائم کفش به پا دارند یا فوتبالیست هستند مشکلات مختلفی را در قسمت­ های مختلف پا تجربه می­کنند.  هنگامی که درمان نشود، می تواند به میخچه تبدیل شود. فشارهایی که به پا وارد می­شود می­تواند به شکل­ های مختلفی بروز کند. اگر فشار وارد شده شدید باشد ممکن است منجر به شکستگی استخوان شود. در اکثر مواقع پوست پا سخت خواهد شد و برای درمان باید این پوست­ های مرده را از بین برد.

متخصصان می­گویند بهترین راه برای مقابله با پوست سخت این است که آن را با سوهان پا پاک کنید و بلافاصله پس از آن از یک مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید.

۷. پاهای خود را خشک نگه دارید

کچلی پا یک عفونت قارچی پوست است که زمانی رخ می‌دهد که پاها در شرایط مرطوب مانند کفش‌های عرق‌کرده نگه داشته شوند. معمولاً ابتدا پوست بین انگشتان پا را تحت تأثیر قرار می­دهد و باعث خارش شدید می­شود. با خشک کردن کامل پاهای خود بعد از دوش گرفتن و برداشتن جوراب های خیس در اسرع وقت به خود کمک کنید. درمان پای ورزشکار در خانه با داروهای بدون نسخه به راحتی انجام می­پذیرد و شما نیاز به متخصص نداری؛ با این حال، اگر علائم شدید هستند یا اگر مشکل ادامه داشت، از یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشاوره بگیرید.

۸. به پاشنه های خود ترک خورده را درمان کنید

مراقبت از پا و ناخن خانم ها؛ ۸ نکته برای داشتن پاهای سالم و جذاب

پاشنه های ترک خورده به معنای کم آبی پوست است، بنابراین بهترین پیشگیری و درمان استفاده از کرم مرطوب کننده قوی است. پاشنه ­های ترک خورده ناشی از خشکی پوست در گوشه ­های پاشنه پا است که هنگام راه رفتن پا را تحت فشار قرار می­دهد. اگرچه جدی نیست، اما در صورت عدم درمان می­تواند منجر به عفونت شود. از محصولی استفاده کنید که مخصوص ترمیم پاشنه های ترک خورده است و به دنبال محصولی بگردید که حاوی کراتین باشد. کراتین یک پروتئین ترمیم کننده زخم است و به درمان پاشنه پای آسیب دیده کمک می­کند.

استفاده دائم از مرطوب کننده برای پا و استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام به زیبایی پاهای شما کمک می­کند. از تحت فشار قرار دادن پا به وسیله کفش ­های پاشنه دار و تند جلوگیری کنید تا سلامت و زیبایی طبیعی پاها را به خوبی حفظ کنید.

نویسنده: سارااقبالی

کد خبر 663812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha