معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در نوروز امسال هیچ یک از بخش‌های حمل‌و نقل اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارند و سازمان‌های مربوطه موظف به برخورد با گران فروشی بلیت هستند.

بلیت هواپیما

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهریار افندی زاده در نشست خبری با عنوان هماهنگی سفرهای نوروزی که امروز در ساختمان دادمان وزارت راه برگزار شد، گفت: استعلام سلامت مسافر از سامانه «ایران من» قبل از فروش بلیت توسط هر یک از بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و بندری ضروری است.

وی تاکید کرد: هم چنین هیچ  یک از بخش‌های حمل‌و نقل اجازه افزایش قیمت بلیت پروازها، قطار، اتوبوس، و ... را ندارند.

افندی زاده گفت: پیش بینی امسال افزایش سفرهای نوروزی است. پیش بینی می‌کنیم ۷ میلیون و ۵۰۰ جابجایی در بخش جاده‌ای، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار جابجایی در بخش ریلی و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار جابجایی در بخش هوایی و بیش از ۶ میلیون جابجایی با شناورهای مسافری داشته باشیم.

معاون حمل ونقل وزیر گفت: هم چنین پیش بینی می‌کنیم سفر با خودروی شخصی در نوروز امسال روزانه ۲ میلیون تردد در جاده‌های کشور را رقم بزند.

افندی زاده درباره میزان ناوگان بیان کرد: در نوروز امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه پیش بینی شده است.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۶۶۰ راهدار در مسیرهای جاده‌ای خدمت رسانی می‌کنند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها ادامه داد: در بخش ریلی نیز روزانه ۲۲۵ قطار برای سرویس دهی پیش بینی شده است. در هر روز ۱۰۶ هزار و ۸۰۳ صندلی قطار به فروش می‌رود .

افندی زاده افزود: در بخش حمل و نقل هوایی نیز تمام ایرلاین‌ها موظف هستند نماینده خود را در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی مستقر کنند. هم چنین ۱۴ هزار  و ۷۰۱ پرواز داخلی مجوز دریافت کردند. مسافران در پروازهای داخلی لازم است دو دوز واکسن را زده باشند و در پروازهای خارجی حتماً باید آزمایش پی. سی. آر منفی داشته باشند.

کد خبر 663796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha