برای کاهش تولید زباله و نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا یکی از بزرگ ترین و کامل ترین مراکز دریافت پسماند شهر تهران در منطقه ۱۰ افتتاح شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم با حضور «مهدی بابای» عضو شورای شهر،«محمد مهدی عزیزی» مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران ،«شادی مالکی» سرپرست معاونت هماهنگی و ارزیابی مدیریت پسماند شهرداری تهران ، «رضا شرفی »شهردار منطقه ۱۰ ،خانواده شهدا، شورایاران و جمعی از اهالی برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۰ درباره راه اندازی این مرکز گفت:«این مجموعه با هدف آموزش و آشنایی شهروندان با اهمیت موضوع تفکیک زباله های خشک و تر و همچنین توانمند سازی آنها در امور اقتصادی و تامین نیاز های اولیه همراه با آموزش های شهروندی راه اندازی شده است.»

به گفته «رضا شرفی » خدمات این مجموعه به شهروندان که می تواند نمونه خوبی برای سایر مناطق شهر تهران باشد، شهروندان قادر خواهند بود در قبال تجویل پسماند انواع گیاهان آپارتمانی، نهال های باغبانی، انواع کالا و میوه، انواع بیمه نامه های خودرو ، آتش سوزی، مسئولیت مدنی، حوادث، شخص ثالث،..  دریاقت کنند.

کد خبر 663775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    25 2
    خیلی تشکر از اجرای این طرح در شهرستان ها هم اجرایی کنید ، با تشکر فراوان
    • تورج IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      آنچه در ازای مواد قابل بازیافت بشما میدهند کمتر از یک دهم قیمتیست که ضایعاتی های غیر سیار در حاشیه شهر میخرند.فقط عذاب رفتن تا هایپر مارکت زباله !!بابت ۳۰کیلوباتری پلاستیک وبرد به زور ۵عددکیسه زباله بمن دادند.این هایپر عجب دست ودل باز است .
  • .... IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    22 1
    این کار بسیار عالی هست به امید روزی که به جای حواشی بیهوده فقط روی پیشرفت کشور متمرکز بشیم
    • طاهر US ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      6 0
      بسیار کار خوبی کردین متشکرم اما ایران فقط تهران نیست شما که اینقدر به پایتخت می رسین یکم بفکر استان‌های دیگر هم باشین ۲۵کیلو متری رشت تمام زباله های شهر رشت وشهر های دیگر را می آورن محله ای هست بنام سراوان دپو میکنن بخاطر بوی بد و شیرابه که داره امکان زندگی کردن نیست چندین سال پیگیری هنوز به همان حا لت ادامه دارد شمارا بخدا یکم بفکر شهر های این چنینی باشید
  • Hesam IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 0
    آدرسش کجا هست
  • سید IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 1
    جواب نمیده چون پیمان کار خیلی ارزون میخره فقط به فکر سودشه .پت بیرون لب کار خونه ۱۲ هزاره پیمان کار خیلی ارزون میخره و خاندار ارزش نداره تو محیط کم خانه های تهران جمع کنه
  • پرهام IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    من این فروشگاه رو از اولش دیدم نمیدونستم برای شهرداری است
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    عالی
  • Ahmad Hoseini IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    تاکید بر آموزش برای فرهنگ سازی کار اصولی و بجایی است. اما هدف باید « زندگی بدون پسماند » باشد. مدتی است که اینجانب و اطرافیان زباله‌های تر منزل رو خشک می‌کنیم اما مراکز پسماند از تحویل آن سرباز می‌زنند. با اینکه این توع از زباله که عموما از ضایعات میوه، انواع پوست‌ها مانند سیب زمینی و پیاز، بادمجان و کدو، تفاله چایی و دمنوش و ... تشکیل شده و کاربرد غذایی برای دامداری‌ها دارد. از سوی دیگر هم اقتصادی است و هم جایگزین بخشی از خوراک دام و طیور هست که اگر در سطح گسترده این کار انجام شود می‌تواند به کاهش واردات نهاده‌های دامی منجر شود. پیشنهاد می‌کنم زباله خشک خوراکی بعنوان یکی از انواع پسماندها محسوب شده و توسط مراکز پسماند تحویل گرفته شود.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    پس از گذشت 42 سال ما حرکت سازنده بهداشتی، اقتصادی، جداسازی ، و جلوگیری از تاسیس مافیا . شدیم. انشالله که این حرکت خدا پسندانه بصورت فرهنگ رواج پیدا کند،
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    عالیه