بر اساس نامه سرگشاده‌ای میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین که وزیر تحول دیجیتال نیز است، از شرکت ایسوس تایوان خواست تا فعالیت و روابط تجاری خود با روسیه را متوقف کند.

ایسوس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، فدوروف در نامه‌ای خطاب به جانی شیه، رئیس ایسوس، از این شرکت و شرکت‌های وابسته به آن خواسته است که به هر گونه روابط و تجارت خود در روسیه پایان دهند و برنامه‌های خود را با مشتریان و شرکای مستقر در روسیه، از جمله تامین سخت‌افزار و لوازم الکترونیکی متوقف کنند.

او در این نامه نوشته است: «صنعت فناوری اطلاعات همیشه از ارزش‌های مسئولیت‌پذیری و دموکراسی حمایت می‌کند. ما معتقدیم، شرکت شما نیز آنها را به اشتراک می‌گذارد. اکنون مسئولیت انتخاب است؛ انتخابی که آینده را مشخص می‌کند. بیش از هر زمان دیگری، زندگی مردم به انتخاب شما بستگی دارد.

این نخستین شرکت چندملیتی تایوانی است که مستقیما از سوی مقامات ارشد اوکراینی برای قطع روابط تجاری با روسیه فراخوانده شده است.

بررسی فعالیت‌های فدوروف در توییتر نشان می‌دهد که از زمان تهاجم روسیه، او علنا از طیف وسیعی از شرکت‌های مطرح از جمله مایکروسافت، اپل، گوگل، ویزا، مسترکارت و نتفلیکس خواسته است تا دسترسی روسیه به محصولات و خدمات خود را ممنوع کنند.

کد خبر 663621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha