جانمایی المان‌های نوروزی در میادین و معابر منطقه2، ایمنی در بزرگراه نیایش افزایش می یابد، خیابان های منطقه 7 نونوار می شود، کاشت430 نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه منطقه 13، آغاز «طرح بهار» ایمن در منطقه 14، رفع 34 نقطه ناهموار و نامناسب در معابر هفتگانه منطقه15 و... سرخط مهم‌ترین اخبار شهرداری مناطق است.

ترافیک

 به گزاش همشهری آنلاین، المان‌های نوروزی با موضوعات هنری و نو شدن طبیعت به منظور طراوت بخشی به محیط شهری در معابر و خیابان‌های منطقه ۲ در حال نصب است. علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲ با بیان این خبر گفت: «با توجه به رویکردهای مدیریت شهری در تلطیف و ایجاد نشاط در فضاهای شهری، ۲۰  المان حجمی نوروزی و نورپردازی معابر دردستور کار قرار گرفت. اکنون المان‌های طنین نوروز در چهارراه سرو، کوچ فلامینگو در میدان سماء و همچنین المان ها نوشتاری از شعرهای بهارانه در بزرگراه شیخ فضل اله نوری در ورودی منطقه ۲  نصب شده است و جانمایی المان هایی همچون حاجی فیروز در میدان بهرود، المان بابا نوروز در میدان تیموری، هفت سین تخم مرغی در میادین توحید  وفرحزاد در دستور کار قرار دارد.»

ایمنی در بزرگراه نیایش افزایش پیدا می‌کند/ اجرای طرح «بهار ایمن» با حضور آتش‌نشانان


ایمنی در بزرگراه نیایش افزایش پیدا می‌کند
افزایش ایمنی و کاهش تصادف در بزرگراه نیایش با اصلاح هندسی و ایجاد تبادل حرکتی تندرو به کندرو انجام شد. مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان این خبر گفت: «به منظور افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه در بزرگراه نیایش محدوده شهرک نور و پیشگیری از حرکت خلاف دسترسی از کندرو  به تونل نیایش که آن را به یکی از نقاط حادثه خیز سطح منطقه تبدیل کرده و با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک، عملیات اصلاح هندسی انجام شد».

نخعی پور با بیان اینکه دسترسی از تندرو نیایش به کنار گذر ورودی شهرک نور از دیگر اهداف این طرح است، افزود: پیش از این ساکنین شهرک از طریق خیابان سئول وارد کندرو مذکور می‌شدند.

 منطقه ۷ نونوار می‌شود

شهردار منطقه ۷ از نصب المان نوروزی تنگ ماهی در چهارراه قصر همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ با هدف تغییر سیمای عمومی شهر متناسب با حال و هوای سال جدید خبر داد. نصراله آبادیان شهردار منطقه با بیان این خبر افزود: «نصب المان های نوروزی، اجرای نقاشی دیواری، اجرای سازه گرافیک محیطی با موضوع نوروز، بهره برداری از شبکه جدید روشنایی زیرگذر میدان امام حسین (ع) و نصب سفره هفت سین مقابل ساختمان مرکزی و خیابان بهار (محور دوستدار کودک) تنها بخشی از اقدامات اداره زیباسازی منطقه در طرح استقبال از بهار است که علاوه بر ایجاد جلوه های بصری جذاب درشهر باعث تقویت روحیه و حس نشاط و شادابی شهروندان خواهد شد. نصب فوم بردهای نوروزی توسط منطقه و اجرای پروژه هنری طرح نگارستان در خیابان دماوند با همکاری سازمان زیباسازی از دیگر فعالیت های اداره زیباسازی منطقه خواهد بود.»

کاشت ۴۳۰ نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ از کاشت ۴۳۰ نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه همزمان با ششمین روز از جشنواره شهید باکری و در آستانه روز شهید در محلات این منطقه خبر داد. محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با بیان این خبر گفت: «همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری تا کنون، کاشت نهال و توسعه فضای سبز محدوده به یاد شهدا در دستور کار قرار گرفت و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد. همچنین در ششمین روز از جشنواره شهید باکری و در آستانه روز شهید، ۴۳۰ نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه در محدوده بوستان پیروزی و فلکه اول و دوم نیروی هوایی کاشته شد.

ایمنی در بزرگراه نیایش افزایش پیدا می‌کند/ اجرای طرح «بهار ایمن» با حضور آتش‌نشانان


 
آغاز طرح «بهار ایمن» در منطقه ۱۴

 طرح «بهار ایمن» با حضور آتش نشانان در محلات مختلف با برپایی دوره های آموزشی حضوری و آنلاین، با محوریت پیشگیری از مخاطرات احتمالی چهارشنبه پایانی سال ویژه کودکان، خانواده‌ها، اصناف و گروه های مختلف شهروندان برگزار می‌شود. محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ با بیان این خبر گفت: «در آستانه فرا رسیدن سال نو و استقبال از بهار این برنامه ها با موضوعات متنوع برای همه اقشار و گروه های سنی اجرا و تا نیمه فروردین۱۴۰۱ ادامه دارد. همچنین دوره آموزشی خانه تکانی ایمن، آموزش نگهداری از فضاهای سبز و برگزاری مسابقات با موضوع های بهاری، برپایی کاروان شادی نوروزی، برنامه نهال دوستی که شامل درختکاری همچنین غبارروبی مزار شهدا و تکریم خانواده شهدا، اهدای کتاب و اهدای کمک های مومنانه همراه با توزیع ارزاق در بین خانواده های نیازمند، در کنار پویش هایی چون کمک به مادران شهدا در خانه تکانی عید نوروز و تقدیر از رفتگران نمونه، جوانان نخبه،   خادمان و مداحان از دیگر برنامه های شاخض اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۴است که در طرح استقبال از بهار انجام شده و تا روز طبیعت ادامه دارد.»

رفع ۳۴ نقطه ناهموار و نامناسب در معابر هفتگانه منطقه ۱۵

در طرح استقبال از بهار و به منظور رفاه شهروندان تاکنون ۳۴ نقطه در معابر هفتگانه با لکه گیری آسفالت بهسازی و نوسازی شد. علی روحانی معاون فنی و عمران منطقه ۱۵ با اعلام این خبر گفت: «عملیات لکه گیری آسفالت در نواحی هفتگانه منطقه در قالب اجرای طرح استقبال از بهار با هدف دست یابی به استانداردهای قابل قبول معابر با جدیت انجام و اولویت با درخواستهای شروندان در سامانه ۱۳۷ است.»

روحانی در تشریح عملیات لکه گیری آسفالت در نقاط شناسایی شده طرح استقبال از بهار افزود: خیابان های ۱۷ شهریور نبش رئوفی،   بنی طبا کوچه مسعودی، قنبری کوچه اشهر نبش کوچه خیابانی، طالب رضا بعد از خیابان قنبری، موسوی نبش پیرزادها، ناصری تقاطع کندرو بعثت، ارج کوچه جلالیان، شهرزاد خیابان تکلی، اتابک کوچه شیاسی در ناحیه یک بهسازی شد. معاون فنی و عمران منطقه ادامه داد: عملیات لکه گیری آسفالت در معابر خیابان شاهد نصر چهار، میدان امام رضا(ع) ابتدای بلوار در ناحیه ۲، خیابان ۲۵، ۲۰، ۲۶ تا ۲۸، ۳۰ تا ۳۵ در افسریه ناحیه ۵، مسعودیه خیابان شیرازی، خیابان کلهر، خیابان سوم کوچه چهار، خیابان بهتاش صفت نبش نجفی مقدم، خیابان فریدون محمدی ابتدای دستغیب در ناحیه ۶ و میدان جانبازان در ناحیه هشت اجرا شد.»

 پل های سواره رو منطقه ۱۹ مزین به سبدهای گل شد
در همین راستا ۲۰ سبد گل در محورهای ورودی منطقه شامل پل های ابتدای بزرگراه خلیج فارس، حاشیه بزرگراه آزادگان، پل های شهید کاظمی، شهید سروری، شقایق، شکوفه و شهید سروری بوستان بزرگ ولایت  به مساحت حدودی ۵۰۰ متر مربع کاشته شد. مهدی هدایت شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : «با توجه به مساعد شدن هوا و افزایش تردد شهروندان در معابر و فضاهای شهری، عملیات ایمن سازی بوستان‌ها در قالب رفع نواقص و مرمت المانها و مبلمان پارکی، معابر و ابینه، استخرها، آبنماها، دریاچه ها و پمپ ها در حال اجرا است. در همین راستا بوستان مطهری نیز برای استفاده افراد کم توان مناسب سازی و بوستان‌های فاقد وسایل تندرستی و بازی نیز تجهیز می‌شوند.»

ایمنی در بزرگراه نیایش افزایش پیدا می‌کند/ اجرای طرح «بهار ایمن» با حضور آتش‌نشانان

کد خبر 663587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha