سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع آلمان تایید کرد در یک عملیات انتحاری که در افغانستان انجام گرفت، دو سرباز آلمانی کشته شدند.

روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ گزارش داد، فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان شب گذشته تایید کرد یکی دیگر از سربازان آلمانی هم جراحت نسبتا سنگینی برداشت. سرباز چهارم هم جراحت سبکی برداشته است.

طالبان خود را مسوول این حمله که در نزدیکی شهر قندوز در شمال این کشور انجام گرفت، معرفی کرد.

در کابل، پایتخت افغانستان، جنگجویان طالبان روز دوشنبه در خیابان یک امدادگر انگلیسی – آفریقای جنوبی را که در سازمان SERVE (امدادرسانی اورژانس و موسسه آموزش حرفه‌ای) کار می‌کرد، به ضرب گلوله کشتند. یکی از سخنگویان وزارت کشور افغانستان گفت این زن پیاده به سوی دفترش در حال حرکت بود که مهاجمان با موتوسیکلت به سوی او آتش گشودند. عاملان این حمله دو نفر بودند که متواری شدند. طالبان مسوولیت این حمله را نیز به عهده گرفت.

دو سرباز مقتول آلمان جزو گردان چتربازان این کشور بودند. آنها در ماموریت کشف انبار تسلیحات شرکت داشتند. عامل انتحاری که سوار بر دوچرخه بود به خودرو آنها نزدیک شد و خود را منفجر کرد. در عملیات کشف انبار تسلیحات در مجموع 160 سرباز آلمانی با هفت خودرو، 30 سرباز افغان و 20 پلیس افغان شرکت دارند.

یونگ از «لطمه‌ای بزرگ» سخن گفت و با بستگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. او این حمله را موذیانه و ناجوانمردانه توصیف و محکوم کرد. او گفت: «ما همچنان به انجام مسوولیت‌مان ادامه می‌دهیم.» خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در بروکسل، این حمله را «نفرت آمیز» خواند. فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت: «دولت برلین این حملات بی‌رحمانه را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.»

بدین ترتیب شمار سربازان آلمانی ایساف که از آغاز عملیات این سازمان در افغانستان کشته شده‌اند، به 30 تن رسید.

کد خبر 66351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز