شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

نشان عالی یونسکو در مراسم اهدای جایزه حکیم نظامی با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری به برگزیدگان این رویداد اهدا شد.

بهروز غریب پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران تئاتر، آیین بزرگداشت حکیم نظامی عصر پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم ادیبان و پژوهشگران برجسته ای چون ژاله آموزگار، میرجلال الدین کزازی، اصغر دادبه سخنرانی کردند. در بخش های مختلف نخستین جایزه حکیم نظامی، نشان عالی یونسکو به پاس فعالیت‌های هنری و پژوهشی به فرهیختگان اهدا شد.

از جمله کیخسرو خروش (خوشنویس)، محمدباقر آقامیری (نگارگر)، خانواده زنده‌یاد حسین دهلوی (آهنگساز)، محمد روشن‌دشتی (از حوزه ادبیات)، مهدی محبتی (استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی)، سعید شفیعیون (خواننده و استاد دانشگاه)، کوروش اسدپور (خواننده)، عبدالمجید ارفعی (پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی) و حاتم عسگری فراهانی (ردیف‌دان و موسیقی‌دان).

در حوزه تئاتر هم بهروز غریب پور این نشان را دریافت کرد. او بعد از دریافت جایزه گفت: وقتی گفتیم نظامی و ناصرخسرو و... دلیل نیست همه باور کنند این بزرگان برای ما هستند. تا اپراها و فیلم‌ها ساخته نشود و کتاب‌ها خوانده نشود این بزرگان در اختیار ما نیستند. ما همیشه در خطر هستیم. باید در تمام روزهای سال ارکستر سمفونیک ما از اشعار بزرگان اپرا بنوازد. من برای اپرای لیلی و مجنون هزینه زیادی کردم.

کد خبر 663497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha