دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

ترفندهای ساده و البته در دسترسی برای تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو وجود دارد؛ با برخی از کاربردی‌ترین آنها در ادامه آشنا می‌شوید.

مایکروفر

به گزارش همشهری آنلاین، تمیز کردن یک مایکروفر یا مایکروویو کثیف یکی از دغدغه‌های هر صاحب‌خانه‌ای است و البته طبیعی است که به‌راحتی و روزمرگی تمیز کردن اجاق‌های معمولی نیست اما برای تمیز کردن این وسیله مدرن هم ترفندهای خاصی وجود دارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که با توجه به آنها می‌توانید بر این چالش غلبه کنید؛ اینها تنها برخی از ابتدایی‌ترین موادی هستند که هنگام تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو به آنها نیاز خواهید داشت. خوشبختانه شما باید بیشتر این وسایل را در آشپزخانه و حمام خود داشته باشید:

  • یک فنجان آب
  • اسفنج
  • لیمو
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • مایع ظرفشویی
  • تمیز کننده تجاری
  • پارچه‌های میکروفیبر
  • کاسه قابل استفاده در مایکروفر یا مایکروویو

    ۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن مایکروفر

روش حوله کاغذی مرطوب برای تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو

اگر مایکروفر شما آنقدر کثیف نشده که انگار یک انفجار هسته‌ای در داخل آن اتفاق افتاده، استفاده از یک حوله کاغذی مرطوب برای تمیز کردن آن کافی است. حوله‌های کاغذی مرطوب را داخل مایکروفر یا مایکروویو خود قرار دهید و دستگاه خود را حدود ۵ دقیقه با حرارت بالا روشن کنید. این ترفند بخار ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند کثیفی‌ها را به راحتی پاک کنید. همچنین به عنوان یک تسهیلگر برای حل و فصل کردن مسائل سخت‌تر مانند غذای باقی‌مانده عمل می‌کند.

۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن مایکروفر

استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو

این روش تقریبا مانند روش حوله کاغذی مرطوب عمل می‌کند. یک کاسه غیر فلزی قابل استفاده در مایکروفر یا مایکروویو را با آب و مایع ظرفشویی پر کنید و آن را در مایکروفر قرار دهید. بگذارید فقط یک دقیقه روی دمای بالا بماند یا تا زمانی که بخار شود. کاسه را بردارید و از یک اسفنج برای پاک کردن داخل  مایکروفر یا مایکروویو خود استفاده کنید. فراموش نکنید در را هم تمیز کنید.

قدرت جوش شیرین در تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو

جوش شیرین یکی از پاک‌کننده‌های خوب برای زدودن مواد غذایی است. به سادگی از جوش شیرین و آب خمیر درست کنید و آن را روی مواد غذایی سفت شده‌ای که در مایکروفر یا مایکروویو گیر کرده‌اند بمالید و اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه بماند سپس آن را با یک اسفنج یا حوله مرطوب پاک کنید. می‌توانید این فرایند را تا زمانی که بتوانید به طور کامل و به راحتی مواد غذایی سوخته ناخواسته داخل آن را جدا کنید، تکرار کنید.

۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن مایکروفر

محلول سرکه و آب برای تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو

فرایند استفاده از این محلول درست مانند روش مایع ظرفشویی است. یک کاسه قابل استفاده در مایکروفر بردارید و در یک فنجان آب و سرکه به نسبت مساوی مخلوط کنید. آن را در مایکروفر یا مایکروویو قرار دهید و اجازه دهید کمی بخار شود. حتما قبل از استفاده مجدد دستگاه را خشک کنید تا اثری از سرکه داخل دستگاه شما باقی نماند.

۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن مایکروفر

استفاده از لیمو برای تر و تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو

مانند سرکه، لیمو هم یکی دیگر از ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی و عالی برای مایکروفر یا مایکروویو است، کافی است یک لیمو را از وسط نصف کنید و قسمت بریده شده را روی یک بشقاب مایکروفر قرار دهید. چند قاشق چای‌خوری آب اضافه کنید و بشقاب را در مایکروفر قرار دهید تا بخار تولید کند. بشقاب را بردارید و مایع اضافی داخل مایکروفر را پاک کنید و همین! واقعا به همین سادگی است. این بار هم، مطمئن شوید که داخل و خارج در مایکروفر خود را پاک کنید.

۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن مایکروفر

پاک کننده‌های تجاری مخصوص مایکروفر یا مایکروویو

اگر نمی‌خواهید برای تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو خود از مواد طبیعی استفاده کنید، وقت آن است که پاک‌کننده‌های تجاری مایکروفر را خریداری کنید. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که یک پاک کننده تجاری را انتخاب کنید که بوی بد یا بخاری در دستگاه شما باقی نگذارد چراکه می‌تواند بر بو و طعم غذای شما تأثیر بگذارد. فراموش نکنید که حتما دستورالعمل‌ها را بخوانید.

۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن مایکروفر

کد خبر 663237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha