بدترین شیوع کرونا در هنگ‌کنگ تا به حال وحشتزدگی ناشی از آن برخی از ساکنان این منطقه خودمختار چین را به هجوم برای خرید غذا و دارو یا خروج از این کلانشهر کشانده است.

Hong Kong

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز ده‌ها هزار نفر از موارد جدید عفونت با سویه اُمیکرون در هر روز گزارش می‌شوند و شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ بالا رفته است. اضطرابی که هنگ‌ کنگ را فرا گرفته است نه فقط به علت افزایش شدید شمار عفونت‌ها، بلکه به علت نگرانی درباره اقدامات بعدی دولت است.

پیام‌های متناقض مقامات باعث سردرگمی ساکنان شهر شده است و نمی‌دانند آیا قرنطینه عمومی برقرار خواهد شد، افراد دچار عفونت به مراکز ایزولاسیون فرستاده خواهند شد یا کودکانی که آزمایش مثبت پیدا می‌کنند، از والدینشان جدا خواهند شد یا نه.

مقامات هنگ‌ کنگ بر اساس سیاست پکن برای حذف تمامی موارد عفونت وعده داده‌اند که همه ۷.۴ میلیون نفر ساکنان این کلانشهر را آزمایش خواهند کرد، اما انجام چنین عملیاتی نیاز به اعمال محدودیت بر نقل و انتقال مردم دارد و دولت درباره به اجرا درآوردن این قرنطینه عمومی (لاک‌داون) یا زمان انجام آن تصمیم نگرفته است. اما فقط خبر امکان چنین قرنطینه‌ای باعث هجوم مردم به خواروبارفروشی‌ها و سایر فروشگاه‌ها و خالی‌شدن آنها از کالاها شده است.

میزان کشندگی کروناویروس در این شهر در حال حاضر یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان و در حد سه در ۱۰۰۰۰۰ است که عمدتا مربوط به واکسینه نبودن بسیاری از هنگ‌کنگی‌های سالمند است.

هنگ‌ کنگ یکی از آخرین نقاط دنیا است که هنوز سیاست ریشه‌کنی کرونا و زندگی با کرونا را دنبال می‌کند. بنابراین راهبرد ایزوله کردن هر مورد یافت‌شده عفونت بدون توجه به شدت علائم و قرنطینه کردن افراد در تماس نزدیک با این موارد را با وجود کمبود مراکز و کارکنان بهداشتی ادامه می‌دهد. افزایش شمار عفونتها و نیز اجرای این سیاست‌ها باعث پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، سردخانه‌ها، سرویس‌های آمبولانس و مراکز قرنطینه شده و کمبود کارکنان ادارات پست، بانک‌ها و حتی زندان‌ها را مجبور کرده است که خدماتشان را کاهش دهند.

ساکنان هنگ‌ کنگ به خصوص درباره برخورد دولت با کودکانی که آزمایش مثبت کرونا پیدا می‌کنند، نگران هستند. یکی از والدین کودکان دارای عفونت اجازه همراهی آنها را دارند، اما شلوغ بیش از حد بیمارستان‌ها و صدها کودکی که در بخش‌های ایزوله کرونا قرار داده ‌شده‌اند، باعث قطع شدن ارتباط کودکان و اعضای خانواده‌هایشان ی‌شود.

هنگ‌کنگ که زمانی به نام «شهر جهانی آسیا» مشهور بود، اکنون یکی از سخت‌ترین محدودیت‌ها مسافرتی را اجرا می‌کند و خودش را از بقیه جهان جدا کرده است. این وضعیت نامطمئن همچنین باعث بزرگترین خروج ساکنان از این شهر پس از روزهای اولیه پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ شده است.

کد خبر 663222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha