اپراتور خط لوله گاز اوکراین روز پنجشنبه هشدار داد که ورود نیروهای روسیه به برخی از ایستگاه‌های کمپرسور گاز خطری برای تامین گاز اروپا را به همراه دارد، اگرچه هیچ نشانه‌ای از تأثیر فوری بر جریان وجود ندارد.

گاز طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس داده‌های اپراتور سیستم انتقال، عرضه گاز به اسلواکی از اوکراین از طریق نقطه مرزی ولکه کاپوسانی تا این لحظه ثابت بوده است.

حدود ۴۱.۶ میلیارد متر مکعب گاز روسیه در سال ۲۰۲۱ از طریق اوکراین به اروپا منتقل شده که آن را به یکی از مسیرهای اصلی عرضه تبدیل کرده است، اگرچه این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد، زیرا مسکو به دنبال گزینه‌های جایگزین بوده است.

اپراتور خطوط لوله گاز اوکراین گفت که نیروهای روسی در بیش از یک ایستگاه کمپرسور گاز هستند که یک تهدید بالقوه برای عبور روان گاز به اروپا محسوب می‌شود. تعداد ایستگاه‌ها و مکان‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اعلام نشده است.

در این بیانیه آمده است: «اپراتور خطوط لوله گاز (OGTSU) از ارتش و گروه‌های مسلح می‌خواهد که فورا قلمروی ایستگاه‌های کمپرسور را ترک کنند و تلاش برای تأثیرگذاری بر عملکرد GTS (سیستم انتقال گاز) را متوقف کنند.»

در ادامه این بیانیه همچنین قید شده است: «تداخل در فرآیندهای فناوری عملیات GTS خطرات قابل توجهی را برای ایمنی حمل و نقل مداوم گاز به مصرف‌کنندگان در اوکراین و اروپا ایجاد می‌کند.»

کد خبر 663171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha