چین در تازه‌ترین موضع‌گیری خود، اعضای پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) را به افزایش تنش در اوکراین متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه (امروز) گفت که اقدامات ناتو به رهبری آمریکا تنش بین روسیه و اوکراین را به «نقطه انحراف» رسانده است.

او در یک نشست خبری روزانه از ایالات متحده خواست تا نگرانی‌های چین را در این خصوص جدی بگیرد و از تضعیف حقوق یا منافع این کشور در رسیدگی به موضوع اوکراین و روابط با روسیه خودداری کند.

روز گذشته، «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهوری چین در گفت‌وگوی آنلاین با سران آلمان و فرانسه  وضعیت اوکراین را نگران‌کننده توصیف کرده و خواستار حداکثر خویشتنداری شده بود.

«شی» به مکرون و شولتس گفته بود که اولویت، باید جلوگیری از خارج شدن اوضاع اوکراین از کنترل باشد و گفت که سه کشور باید مشترکا از مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین حمایت کنند.

کد خبر 662911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Shahrokh IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    اینو همه عالم و آدم میدونند ناتو برهبری آمریکا باعث بوجود اومدن وضع موجود هستند ولی متاسفانه یه مشت مدعیان اصلاح طلب هموطن ما هنوز ندانستند کشور ام الفساد در دنیا یعنی آمریکا جنگی در دنیا نیست که یکسری به آمریکا خبیث و لعین نرسه ولی این طیف بیسواد و نادان هنوز نفهمیدن آمریکا را قبله عالم و منزه از هر بدی می‌دانند و روسیه را سیاه و مظهر پلیدی این واقعا تاسف اوره اینهمه نفهمی
  • علی رضا IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 1
    خوشبختانه اصلاح طلبان برای همیشه به قعر دریا رفتن و من تعجب میکنم چرا اینها رو نمیگیرن طرفداری این قشر نافهم از آمریکا خود جنایتی بزرگ است یه تعداد اصلاح طلب مفت خور که در دانشگاههای کشور تدریس هم میکنند اینو کجای دلم بزارم ، البته همینکه شر اینها از سر مردم کنده شد باز هم جای خدارو شکر گفتن داره