ونزوئلا دو شهروند آمریکایی زندانی را در نشانه حسن نیت آشکار نسبت به دولت جو بایدن پس از بازدید یک هیات بلندپایه آمریکایی از کاراکاس، آزاد کرد.

مادورو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از زندانیان آزاد شده گوستاوو کاردناس، از جمله ۶ مدیر نفت سیتگو بود که در سال ۲۰۱۷ دستگیر و به اتهاماتی که دولت ایالات متحده می‌گوید ساختگی است، محکوم شد. دیگری یک آمریکایی کوبایی به نام خورخه آلبرتو فرناندس بود که به اتهامات غیرمرتبط بازداشت شده بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «امشب، دو آمریکایی که به اشتباه در ونزوئلا بازداشت شده‌ بودند، می‌توانند یک بار دیگر خانواده‌های خود را در آغوش بگیرند».

او گفت: «ما گوستاوو کاردناس و خورخه فرناندس را به خانه می‌آوریم.» او جزئیات بیشتری در مورد آزادی آنها ارائه نکرد.

دیدار اخیر هیات آمریکایی نه تنها بر سرنوشت آمریکایی‌های بازداشت شده، بلکه بر امکان کاهش تحریم‌های نفتی آمریکا علیه عضو اوپک برای پر کردن شکاف عرضه پس از آنکه بایدن واردات نفت روسیه را در پاسخ به عملیات مسکو در اوکراین ممنوع کرد، متمرکز شده بود. ونزوئلا نزدیکترین متحد روسیه در آمریکای جنوبی است.

واشنگتن به دنبال آزادی حداقل ۹ مرد، از جمله کسانی که به «سیتگو ۶» معروف هستند، دو کلاه سبز سابق و یک تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده بوده است.

آزادی این دو نفر می‌تواند لحن مثبت‌تری برای گفت‌وگوهای بین ایالات متحده و ونزوئلا ایجاد کند که روابط خصمانه‌ای در دولت‌های متوالی آمریکا داشته‌اند.

بایدن روز سه‌شنبه با اعلام ممنوعیت واردات نفت و سایر انرژی‌ها از روسیه توسط ایالات متحده، کارزار فشار بر مسکو را تشدید کرد. این ممنوعیت می‌تواند قیمت‌ها را در پمپ‌بنزین‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی افزایش دهد و بر فشار تورم بیفزاید.

تعامل با مادورو، دشمن دیرینه ایالات متحده، همچنین با هدف سنجش آمادگی ونزوئلا برای فاصله گرفتن از روسیه بود.

با این حال دولت بایدن به دلیل تماس با مادورو که تحت تحریم‌های ایالات متحده به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب سیاسی است، در کنگره آمریکا با انتقاد شدید روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

سناتور رابرت منندز، دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، از کاخ سفید خواست به دنبال توافق با ونزوئلا نرود.

او در بیانیه‌ای مدعی شد: «مادورو یک سرطان برای نیمکره ما است و ما نباید به دوران شکنجه و قتل او جان تازه‌ای بدهیم.»

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹، رهبر مخالفان، خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا پس از انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸، به رسمیت شناخت.

کد خبر 662834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha