چطور یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشیم؟ برای طراحی وب سایت باید از یک سری اصول و قواعد پیروی کنید تا وبسایت شما تجربه کاربری خوبی کسب کند و برای کاربران جذاب باشد.

image-20220308150137-1.png

تجربه کاربری خوب باعث می شود که سایت شما در نتایج موتور جستجو در صفحات اول ظاهر شود، همچنین داشتن تجربه کاربری خوب باعث افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری می شود و فروش وب سایت شما بالاتر می رود، تیم تابان شهر که سابقه طولانی مدت و درخشانی در زمینه طراحی سایت دارد نکاتی را برای داشتن طراحی سایت حرفه ای آماده کرده است که در این مطلب به شما ارائه خواهد شد. امیدواریم تا انتها با ما همراه باشید.

  1. قبل از طراحی خوب فکر کنید

اشتباه بسیاری از افراد این است که مرحله دیزاین و  را  مهم ترین عامل در طراحی سایت حرفه ای می دانند در صورتی که قبل از شروع طراحی باید خیلی خوب فکر کنید و یک نقشه راه در ذهن خود ایجاد کنید و در آن مسیر کاربر را مشخص کنید؛ باید برای صفحات وب سایت خود این را مشخص کنید که مسیر کاربر از کجا شروع و به کجا ختم شود و دسترسی کاربر را برای رسیدن به جایی که می خواهد تسهیل ببخشید. زمانی که پلن خود را طرح کنید می توانید شروع به طراحی کنید.

  1. در طراحی صفحه اصلی هوشمندانه عمل کنید

بدون شک صفحه اصلی (HomePage) هر وب سایتی مهم ترین صفحه آن وب سایت است زیرا هر کاربر با سرچ دامنه شما صفحه اصلی شما را می بیند، به عنوان مثال اگر شما دامنه tabaneshahr.com  را سرچ کنید صفحه ای که میبینید صفحه اصلی “شرکت تابان شهر” است. اهمیت صفحه اصلی حتی برای موتور جستجو هم بیش از سایر صفحات است. هوم پیج شما باید هر آن چیزی که ارائه می دهید را نمایان کند. نکته ای که بسیار زیاد در طراحی صفحه اصلی اهمیت دارد خلوت بودن و پرهیز از اضافه کاری است، در سالیان اخیر کمتر وب سایت حرفه ای را دیده ایم که صفحه اصلی شلوغی داشته باشد. مسیر در صفحه اصلی سایت شما برای کاربر باید کاملا آشکار باشد زیرا صفحه اصلی یک پل ارتباطی بین سایر صفحات سایت شماست و اگر خوب طراحی شده باشد تعامل کاربران سایتتان را تا حد زیادی افزایش می دهد؛ همچنین از بکارگیری متون طولانی و بلند مخصوصا در قسمت ابتدایی صفحه یک نکته منفی در طراحی سایت به حساب می آید و می تواند باعث افزایش نرخ پرش کاربر یا Bounce rate  شود.

 ۵نکته از تیم طراحی سایت تابان شهر برای داشتن سایت حرفه ای

  1. یک لیست از چیزهایی که نباید در سایتتان باشد تهیه کنید

اگر می خواهید یک وب سایت یکپارچه داشته باشید باید یک لیست از نباید ها تهیه کنید. ممکن است این لیست بر اساس نوع کسب و کار و سبک طراحی سایت شما  متفاوت باشد، به طور مثال اگر سبک طراحی سایت شما فلت می باشد نباید از تصاویر گرافیکی و آیکون های سه بعدی استفاده کنید. البته مواردی هستند که امروزه میتوانند برای هر وبسایتی جزو در لیست نباید ها قرار بگیرند که شامل:

  • استفاده از انیمیشن های پیچیده روی المان های سایت
  • استفاده از محتوای طولانی در صفحات وب سایت
  • استفاده از چندین فونت در یک صفحه
  • استفاده کردن از تصاویر حجیم
  • ...

  1. خوانایی محتوا های سایت را افزایش دهید

محتوا می تواند تاثیر بسیار زیادی از شما روی ذهن کاربر بگذارد اما اغلب کاربران حوصله خواندن  محتوا را ندارند یا بخشی از ان را می خوانند البته این برای محتوایی است که برای کاربر جذابیتی ندارد. محتوا باید خوانا و تمیز باشد تا ذهن کاربر را شلوغ نکند و تمایل او را برای خواندن محتوا افزایش دهد. به طور کلی اگر کاربر قادر به تشخیص عبارت ها و کلمات نباشد و نتواند اطلاعات موثر را پیدا کند می توان گفت محتوای شما خوانایی کمی دارد. چند راه برای افزایش خوانایی محتوا وجود دارد که شامل:

  • استفاده کردن از کنتراست برای برقراری تعادل بین متن و پس زمینه آن.
  • استفاده کردن از سایز فونت مناسب، به طور کلی  برای اغلب فونت ها سایز ۱۶pt  مناسب است اما میتواند بسته به فونت تغیر کند.
  • استفاده از خانواده فونت مناسب؛ به صورت کلی برای محتوای وب سایت ها خانواده فونت Serif  و Sans Serif خوانایی بهتری را رائه می دهند.

  1. به حالت ریسپانسیو (واکنش گرا) اهمیت دهید

امروزه بر خلاف دهه گذشته اغلب کاربران وب سایت ها را کاربران موبایل تشکیل می دهن بدین ترتیب وب سایت شما باید در حالت موبایل همانند دسکتاپ زیبا و استاندارد باشد. بسیاری از طراحان وبسایت به دلیل اینکه خودشان با دسکتاپ سایت را طراحی می کنند توجه بیشتری به حالت دسکتاپ دارند تا حالت موبایل در صورتی اهمیت ظاهر موبایل اگر بیشتر از دسکتاپ نباشد کمتر از آن نیست. در طراحی ریسپانسیو سایت باید نکاتی وجود دارند که اگر به آنها توجه کنید یک طراحی سایت حرفه ای در حالت موبایل خواهید داشت. در وبسایت همشهری آنلاین یک مطلب با "عنوان طراحی سایت ریسپانسیو و مزایای آن" تهیه شده که به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید، البته ما به برخی از نکات مهم در اینجا اشاره کرده ایم که شامل:

  • در نظر گرفتن متد Mobile first
  • استفاده از دکمه ها در سایز صحیح
  • توجه به نحوه نمایش Navigation  در حالت موبایل
  • ...

 ۵نکته از تیم طراحی سایت تابان شهر برای داشتن سایت حرفه ای

نتیجه گیری

ما در این مطلب به برخی نکاتی که برای داشتن یک سایت حرفه ای نیاز است اشاره کردیم، توجه به این موارد می تواند باعث شود که تعامل کاربران با وب سایت شما افزایش پیدا کند، این مطلب با کمک شرکت طراحی سایت تابان شهر  تهیه شده، این شرکت با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی وبسایت یکی از با سابقه ترین و پرآوازه ترین شرکت های طراحی وبسایت است، طراحی سایت فروشگاهی با تابان شهر در سالیان اخیر محبوبیت زیادی را کسب کرده و جزو پلن های پر طرفدار این شرکت است، در کل اگر قصد طراحی وب سایت حرفه ای دارید تابان شهر برای شما یک گزینه ایده آل به شمار می آید.

کد خبر 662688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی حبیبی CH ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 1
    این موضوعات به نظرم ساده هستن در طراحی سایت نکات بیشتر بگید توی سایتتون
    • نگار AT ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      3 0
      ولی شما اگه همین نکات به ظاهر ساده رو هم اگه رعایت کنید توی طراحی سایت، یه سایت خوب تحویل میگیرین. حتما تجربه ناموفق نداشتین که به این چیزا میگین ساده
    • عسل طهماسبی DE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      تا حدودی موافقم باهاتون هرچند که به شخصه مورد اول رو خیلی قبول دارم. این روزا که دیگه همه بی فکر و بی فلسفه سایت میزنن ، گوشزد کردن فکر قبل از طراحی می تونه خیلی مفید باشه
    • صادق AT ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      اینارو که همه میدونن 4 تا چیز بگید به دردمون بخوره. همش همین مطالب تکراری...
  • shahram DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    من نمی دونم تابان شهر چجوریه ولی شرکتای طراحی سایت ایران کلا غیرحرفه ای عمل می کنن. اینو وقتی بیاین بیرون از ایران متوجه میشین. اگر این چیزایی که توی متن گفتن رو رعایت کنن خیلی خوبه
  • همایون IS ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    مطلب خوبی بود. طراحی سایت تابان شهر رو دیدم خوب بود. ولی طبق چیزی که تو سایتش نوشته هنوز سابقش 10 سال نشده بعد نوشتین بیش از 10 سال
    • پارسا امین زاده IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 1
      من مدیر پروژه تابان شهر هستم این مطلبی که فرمودید با استناد به کجا هست دوست خوبم
    • مهزیار US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      من چند سال پیش با تابان کار کردم. خیلی هم خوب فروختم. ولی متاسفانه دیگه پیگیری نکردم سایتو. دیگه نتیجه نداد ولی کار تابان عالی بود
  • روژانو AT ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    آره بابا کلا تو ایران هیچی خوب نیست چه برسه طراحی سایت منم بعد مهاجرت اینو فهمیدم ولی این طراحی سایت فروشگاهی با تابان شهر رو دیدم نسبت به سایتای دیگه خیلی بهتر بود
  • پارسا امین زاده IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    اگر ما همین مطالب پایه ای رو بتونید درست اجرا کنید قطعا تاثیرشو متوجه خواهید شد