الکساندر مارکوشین، شهردار شهر ایرپین در حومه کی‌یف، می‌گوید که درخواست نیروهای روس برای تسلیم شهر را رد کرده است.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مارکوشین روز سه‌شنبه (امروز) در یک حساب تلگرامی گفت که تهدیدی در مورد زندگی و سلامت خود دریافت کرده و خواستار تسلیم کامل ایرپین شده است.

او نوشت: «من تعجب می‌کنم که آنها هنوز نفهمیده‌اند، ایرپین تسلیم نمی‌شود. ایرپین را نمی‌توان خرید، ایرپین می‌جنگد!»

شهردار ایرپین همچنین نوشته است: «من یک پیشنهاد متقابل به روس‌ها دارم که ظرف ۲۴ ساعت جامعه [ایرپین] را ترک کرده و جان و سلامت چندین هزار سرباز روسی را که مادر، خواهر، دختر، مادربزرگ و شریک زندگی آنها در خانه منتظرشان هستند، نجات دهند.»

روس‌ها روز سه‌شنبه در منطقه کی‌یف آتش‌بس اعلام کردند. هنوز مشخص نیست که آیا توقف درگیری‌ها در اطراف پایتخت اوکراین انجام می‌شود یا خیر.

بر اساس آخرین ارزیابی اطلاعاتی منتشر شده توسط وزارت دفاع بریتانیا، این وزارتخانه، روز دوشنبه (دیروز) نیروهای روسیه را به هدف قرار دادن راهروهای تخلیه و کشتن «چند غیرنظامی» که در تلاش برای ترک ایرپین بودند، متهم کرد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که به دلیل درگیری‌های شدید، ایرپین چندین روز است که بدون گرما، آب یا برق بوده است.

کد خبر 662682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 6
    درود بر چنین مردان و چنین مردمانی خدا پشت و پناه شون باد
  • محمد حسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    ارتش اوکراین چیزی نداره که بخاد از اون دفاع کنه کشوری که رییس جمهور آن منتخب مردم نیست و با صهیونیستها و فاشیستها نئونازیها همکاری دارد چیزی به جز این ویرانه های ناشی از جنگ برای آن باقی نمی‌ماند کشوری که وزیر دفاع آن نئونازی وزیر اطلاعات نئونازیست و به کشتار مردم روسیه زبان دنباس تلاش می‌کردند آخرش میشه آوارگی مردم اوکراین و به کارگیری زوری مردم هجده ساله تا شصت ساله اوکراین ، درود بر پوتین و درود بر مردم روسیه