فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران دلایل افت آمار را در تزریق واکسن کرونا در تهران بیان کرد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: مجموع واکسن کرونای تلقیح‌شده در تهران تا امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند) به طور کلی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز بوده است. 

وی توضیح داد: در مجموع، از این تعداد ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دوز اول و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر وز دوم واکسن کووید را تزریق کرده‌اند. 

زالی تاکید کرد: اگر اخیرا افتی را در میزان مراجعه برای واکسیناسیون کرونا در تهران شاهد بوده‌ایم، بخشی از آن به دلیل پیک ششم بوده است. علت این مساله نیز ترس مردم از ابتلا به کرونا یا داشتن علائم ابتلا بوده است.

همچنین به گزارش مهر، زالی گفت: با توجه به جمعیت ۱۴ میلیونی استان تهران، بیش از ۳ میلیون نفر هنوز دوز اول واکسن کرونا را نزده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تا آغاز نوروز حدود ۹۴ درصد از جمعیت تهران دوز اول واکسن کرونا را دریافت کنند و بیش از ۸۰ درصد نیز دوز دوم و ۶۰ درصد هم دوز سوم را تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: 

وی با اعلام اینکه در زمره گروه سنی ۵ و ۱۲ ساله در روزهای اخیر شاهد استقبال نسبی از واکسیناسیون بوده‌ایم، ادامه داد: آمار واکسیناسیون دانش آموزان نیز رو به افزایش است. به طوری که آمار دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال که دوز اول را زده‌اند به ۹۴ درصد رسیده و دوز دوم نیز به حدود ۸۸ درصد رسیده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به واکسیناسیون کارمندان بخش دولتی و دستگاه‌های اجرایی در استان تهران اشاره کرد و افزود: میزان واکسیناسیون در بین این دسته از کارمندان دولتی و دستگاه‌های اجرایی به ۹۶ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فروکش موج ششم به معنای پایان کرونا نیست، تصریح کرد: تمامی مراکز واکسیناسیون تا پایان سال فعال هستند و برای ایام نوروز هم در حال برنامه ریزی هستیم تا مراکز اصلی واکسیناسیون فعال باشند و فرایند واکسیناسیون قطع نشود.

کد خبر 662597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha