وزارت دفاع ارمنستان بار دیگر مدعی شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان به مواضع مرزی و کشته و مجروح شدن نیروهای خود شد.

ارمنستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر تیراندازی ارتش جمهوری آذربایجان به مواضع ارتش ارمنستان در روز ۷ مارس (دوشنبه ۱۷ اسفند) یک نظامی ارمنستانی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که وز دوشنبه حوالی ساعت ۱۲:۴۰ به وقت محلی یگان‌های نیروهای مسلح آذربایجان به سمت مواضع نظامی ارمنستان مستقر در بخش غربی مرز ارمنستان و آذربایجان تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نظامی ارمنستانی زخمی شدند. . یکی از آنهاهنگام انتقال به بیمارستان جان باخت. وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود با خانواده نظامی کشته شده ابراز همدردی کرد.

 منطقه خود خوانده آرتساخ (قره باغ) روز یکشنبه مدعی شد که  نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت روستای «خرمورت» تیراندازی شدید کردند.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» مقام‌های آرتساخ اعلام کردند که نیروهای آذربایجانی در روزهای اخیر با اقدامات تحریک آمیز به ایجاد تنش در مواضع مجاور خرمورت پرداخته دو تلاش کرده‌اند زندگی روستایی و روند کار کشاورزی را مختل کنند. دفتر دادستانی آرتساخ  اعلام کرد که اوضاع با واکنش سریع نیروهای حافظ صلح روسیه آرام شد.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و گذرگاه‌های ارتباطی هنوز حل نشده است.

«ورتانس آبراهامیان» اسقف منطقه آرتساخ به تازگی تهدیدات مقامات جمهوری آذربایجان علیه «آراییک هاروتونیان» رئیس جمهور منطقه خودخوانده آرتساخ را محکوم کرد و گفت:«بر ما پوشیده نیست که آذربایجان به طور منظم به سیاست مخرب و موذیانه خود ادامه می‌دهد و خواهد داشت. بعد از جنگ چه کسی سخن سازنده‌ای از آذربایجان دیده است؟ همه کارها انجام می‌شود تا آرتساخ ریشه کن شود.»

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز اخیرا با خط و نشان کشیدن برای ارمنستان حین بازدید از منطقه «آغدام» گفت: «ما در سرزمین خود هستیم. ما به آن دیار بازگشته‌ایم، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم. ما در این سرزمین‌ها محکم ایستاده‌ایم و اینجا زندگی خواهیم کرد.اینک قره باغ در آذربایجان است.»

یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوریخواه ارمنستان و معاون سابق وزارت دفاع ارمنستان به تازگی  در یک نشست مطبوعاتی گفت، روند حل و فصل مسئله قره باغ پایان نیافته است.

 «آرتاک زاکاریان» یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوریخواه ارمنستان و معاون سابق وزارت دفاع این کشور گفت، جنگ ۴۴ روزه اخیر به این موضوع پایان نداده و آرتساخ (قره باغ کوهستانی) هرگز بخشی از جمهوری آذربایجان نخواهد شد.

کد خبر 662440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha