حسین سلطان‌زاده: پترس واسیلوپولوس به همراه همسر خود یکی از جوان‌ترین اعضای رالی ترنس سلطان را تشکیل می‌دادند.

 این دو که از یونان به دیگر اعضای اسپانیایی، بلژیکی و فرانسوی تور سافاری پیوسته بودند، در نخستین حضور خود در ایران شیفته و البته متعجب از زندگی اجتماعی مردم ایرانی شده و کشورمان را مکانی مناسب برای توریست‌ها معرفی کردند.
پترس واسیلوپولوس، دندانپزشک و 37 ساله به همراه همسرش یارنی، مدرس زبان فرانسه، چندی پیش به همراه شرکت توریستی گلوب تروتر به ایران آمدند تا علاوه بر کویرگردی و عبور از کوهستان با خودروی خود، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی ایران را نیز ببینند.

این زوج که البته فرزندان خود را با خود به همراه نیاوردند، ‌نخستین باری است که سفر به ایران را تجربه کرده و معتقدند:« با وجود همه موارد و اتفاقات غیرمنتظره‌ای که برای ما  در ایران روی داد و زندگی اجتماعی مردم، با این‌حال ایران را دوست داریم و درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری سفر مجدد به ایران در سال آینده هستیم.»

پترس می‌گوید:‌« در سفر بعدی تصمیم دارم به همراه خانواده خود، و دوستان یونانی، به ایران بیایم تا به راحتی و بدون برنامه از پیش تعیین شده، به دیدار سایت‌های گردشگری ایران ازجمله پرسپولیس بروم.»

این گردشگر یونانی همچنین تنوع جاده‌های ایران و وجود کوهستان و کویر را از جذابیت‌های سفر خود در ایران معرفی کرد.

او درعین حال وضعیت ارائه خدمات و سرویس‌های مناسب را چندان مطلوب ندانست، اما گفت:« این خدمات برای ما هرچند لازم است اما اهمیت ندارد؛ چون ما تنها توریست هستیم و پس از چند روز اقامت، ایران را ترک می‌کنیم.»

خودروی این گردشگران به‌دلیل نقص فنی در کویر دچار مشکل شد و آنها مجبور شدند ساعت‌ها زمان را برای بهبود خودروی خود در تعمیرگاه‌های اصفهان و یزد سپری کنند. این موضوع نیز چندان برای پترس جذاب نبود، چراکه اعتقاد داشت در کشوری مانند ترکمنستان که از نظر فنی، سطح‌ پایین‌تری نسبت به ایران دارد، بدون کمترین دردسر، مشکل یکی از همراهانشان حل شد، اما در ایران بیش از 3روز برای این مشکل زمان گذشت.

پیش از این، او به کشورهای خاورمیانه ازجمله سوریه، اردن و ترکیه سفر کرده و بیشتر علاقه‌مند است تا خارج از ضوابط گروهی، همچون این تور، و به‌صورت شخصی سفرهای تفریحی خود با خودرو را افزایش دهد.

این تور که چندی پیش اجرا شد، بیشتر حضور خود را در میان کشورهای اوکراین، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه، با بیش از 4800 کیلومتر به ایران اختصاص داد.

کد خبر 66243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز