کاشت نهال در محله تاریخی کن به نام و یاد علمای اندیشمند محله در امامزاده محمد (ع) انجام شد. این نهال ها به نام آیت‌الله ‌محمدرضا مهدوی کنی، آیت‌الله محمدعلی عمیقی، آیت‌الله ‌حاج شیخ علی‌اکبر فائزی‌پور تهرانی و آیت الله محمود شمس نجف آبادی کاشته شد.

درختکاری به نام علمای کن

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: محله تاریخی کن درغرب تهران ازدیرباز محل زندگی اندیشمندانی بوده است که نقش مهمی برتحولات فرهنگی و سیاسی پایتخت داشته اند. مردم روستاها و محله های غرب تهران ارادت خاصی به این اندیشمندان دارند و به نیکی ازآنها یاد می کنند. کاشت نهال به نام این علما بهانه ای برای ثبت نامشان برپاکترین و با طراوت ترین نعمت خداوند یعنی درخت بوده است.

این مراسم با حضور شهردار ناحیه ۲ منطقه ۵، اعضا و سرپرست  شورایاری و مدیریت سرای محله کن، رییس ستاد برگزاری نماز جمعه بخش کن، معتمدین و علمای محله کن برگزار شد.

آیت‌الله ‌مهدوی کنی

آیت‌الله ‌محمدرضا مهدوی کنی ۱۴ مرداد سال ۱۳۱۰ در روستای کن به دنیا آمد. مبارزات آیت‌الله ‌مهدوی کنی علیه حکومت طاغوت تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی زیر نظر حضرت امام(ره) انجام می‌شد. مسئولیت‌های مهم وی پس از انقلاب اسلامی شامل عضویت در حلقه اولیه شورای انقلاب از طرف امام خمینی(ره)، وزیرکشور دوران شهید رجایی، نخست وزیری، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، ریاست مجلس خبرگان، ریاست دانشگاه امام صادق(ع) و ده‌ها مسئولیت دیگر بیانگر تأثیرگذاری این فقیه عالی مقام در حوزه‌های مختلف دینی و سیاسی کشور بوده است. آیت‌الله ‌سال ۱۳۹۳‌هجری‌شمسی دار فانی را وداع گفت.  

کاشت نهال به نام علمای صاحب نام محله کن


 

آیت‌الله ‌عمیقی

آیت‌الله محمدعلی عمیقی متولد سال ۱۲۵۹ شمسی و یکی از مراجع بزرگ زمان و همدوره آیت‌الله بروجردی بود. آیت‌الله عمیقی دارای تألیفات متعددی است که در کتابخانه مجلس نگهداری می‌شود. آیت‌الله مهدوی کنی چندین مرتبه در خاطراتش نام این عالم بزرگوار را به‌عنوان مردی فاضل و مشوقی برای رفتن به حوزه علمیه ذکر کرده است.

آیت‌الله فائزی‌پورتهرانی

آیت‌الله ‌حاج شیخ علی‌اکبر فائزی‌پور تهرانی متولد ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۰۲ است که پس از طی تحصیلات ابتدایی در سنین نوجوانی به مدرسه‌ مرحوم آیت‌الله ‌برهان رفت. او در قم محضر استادانی از جمله آیت‌الله ‌بروجردی، آیت‌الله ‌گلپایگانی و امام خمینی(ره) را درک کرد و به درجه اجتهاد رسید. ورود آیت‌الله ‌تهرانی به کن همزمان با اوج‌گیری اختلافات محلی در کن بود که با شرح صدر و حوصله‌ای وصف ناشدنی به حل این مشکلات پرداخت. وی همچنین به‌عنوان یکی از قضات دیوان عالی کشور نیز پس از انقلاب اسلامی به مجاهدت پرداخت.

آیت‌الله شمس نجف‌آبادی

ایشان مدت نیم‌قرن امامت جماعت مسجد باغ فیض و کن را برعهده داشت و مورد اقبال و مراجعه بخش کثیری از ساکنان غرب تهران قرار داشت و به حل مشکلات و مسائل مردم این ناحیه از تهران شهرت داشت. وی علاوه بر سوابق علمی و عبادی، دارای مبارزات سیاسی قبل از انقلاب و سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس را نیز داشت.

کد خبر 662376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha