همشهری آنلاین: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: آموزش نظامی کلیه متعهدان به آموزش و پرورش که تعهد خود را به اتمام رسانده منتظر طی دوره آموزش نظامی هستند، تا سه سال متوقف شده و لذا این افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، بدون طی دوره آموزش نظامی، کارت معافیت دریافت کنند.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که افرادی که معاف از خدمت هستند، از طی دوره آموزش نظامی نیز معاف می‌شوند، افزود: طبق قانون افرادی که متعهد آموزش و پرورش هستند، یعنی قبل از اعزام به سربازی، به وزارت آموزش و پرورش تعهد داده‌اند، باید بعد از اتمام تعهد، دوره آموزش نظامی را بگذرانند و کارت معافیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: اما تعدادی از این افراد، در چند سال اخیر، آموزش نظامی را به دلیل این که امکان آموزش آنها وجود نداشت، طی نکردند، بلکه تعهد خود را طی کردند. منتظر طی دوره آموزش نظامی بودند.

سردار کمالی افزود: حال با توجه به توقف سه ساله آموزش نظامی متعهدان به آموزش و پرورش، این افراد می‌توانند بدون طی دوره آموزش نظامی کارت معافیت دریافت کنند.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در مورد علت توقف سه ساله مصوبه لزوم طی دوره آموزش نظامی برای متعهدان به آموزش و پرورش نیز به ایسنا گفت: ممکن است سه سال دیگر ما این آمادگی را داشته‌ایم که افراد جدید متعهد به آموزش و پرورش را دوباره تحت پوشش آموزش نظامی قرار دهیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر حدود 50 تا 60 هزار نفر از متعهدان به آموزش و پرورش منتظر دریافت این خبر هستند اظهار امیدواری کرد که با اعلام این خبر این افراد نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.

کد خبر 66232

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز