مسئولان شهرداری منطقه١٨ به مناسبت روز درختکاری برنامه‌های متنوعی را در محدوده نواحی ٧‌گانه اجرا کردند که نمونه آن کاشت نهال سرو به عنوان سنبل مقاومت در محوطه موزه شهدای این منطقه است.

شهدا

همشهری آنلاین _ میترا تیموری: رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ١٨ درباره اهمیت ترویج فرهنگ درختکاری و تاثیرات آن در محیط‌زیست و حال‌وهوای شهر و محله صحبت کرد و گفت: «هر نهالی که در زمین کاشته می‌شود با خود شادابی، طراوت و سرزندگی به همراه دارد. برای همین است که وقتی با همه مشکلات و دغدغه‌های زندگی به داخل بوستان و فضای سبز پر دار و درخت می‌رویم با نگاه کردن به اطرافمان حس و حال خوبی پیدا می‌کنیم. این همان تاثیرات مثبتی است که ناخودآگاه از سوی طبیعت به انسان می‌رسد و به شهروندان این فرصت را می‌دهد که به آرامش برسند و کمی از روزمرگی‌ها و هیاهوی شهر و دغدغه‌های زندگی دور بمانند.»

کاشت نهال «سرو»، سنبل مقاومت در محوطه موزه شهدا | اجرای ۵٠ فرش گل زیبا در نواحی ٧‌گانه

علیرضا عبدی، دراین‌باره اضافه کرد: «هر سال در نیمه‌اسفند ماه شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی از طرف شهرداری هستیم، اما به گفته دکتر هوشیار، شهردار منطقه١٨ نقطه قوت و طلایی این برنامه‌ها حضور و مشارکت شهروندان در چنین برنامه‌هایی است، برای همین در برنامه جشن درختکاری امسال از مشارکت شهروندان بهره برده‌ایم.»

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه افزود:«تصور کنید هر شهروندی فقط یک نهال در حیاط خانه و یا محل زندگی خود بکارد در سال‌های آینده این نهال‌ها به درختانی سر سبز و زیبا تبدیل خواهند شد که همگان از وجود آن لذت می‌برند. ضمن اینکه درختان و فضای سبز باعث تلطیف و کاهش آلودگی هوا خواهند شد.»

وی درباره کاشت نهال سرو در محوطه موزه شهدا و در جوار مزار شهدای گمنام گفت:«این برنامه با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اجرا شد. انتخاب نهال سرو نیز به دلیل این بود که این درخت سنبل مقاومت است و بگونه‌ای می‌تواند یکی از ویژگی‌های ارزشمند شهدای گرانقدر را که همان ایثار و مقاومت است را در ذهن ها تداعی کند.»

عوامل اجرایی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ١٨ امروز تعداد ٣٠٠ اصله نهال مختلف بین شهروندان ساکن در نواحی ٧‌گانه توزیع کردند تا در محل زندگی و یا باغچه‌های خانگی و اطراف محله‌شان بکارند. به جز این ۵٠ فرش گل زیبا و متنوع در محدوه منطقه١٨ اجرا شده که نقش ویژه‌ای در ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و چشمنواز در محیط‌های شهری دارد. 

کد خبر 662224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha