تک درخت آبگیر گلدیان در رودبار یکی از بکرترین و زیباترین نقاط گیلان و ایران است که در نزدیکی قله آسمان سرا قرار دارد.

آبگسر گلدیان

به گزارش همشهری آنلاین، اگر به بکرگردی علاقه دارید، روستای گلدیان را از دست ندهید. روستای ییلاقی گلدیان در شهرستان رودبار استان گیلان قرار گرفته که آبگیر آن بسیار بکر و زیباست.

مسیر دسترسی | چگونه به آبگیر گلدیان برویم؟

برای رسیدن به این روستا باید از شهرستان روبار مسیر را به سمت توربین‌های بادی طی کنید و از جاده‌ای کوهستانی بگذرید. از رودبار تا محل توربین‌های بادی حدود سه کیلومتر راه آسفالته است. بعد از پشت سرگذاشتن آموزش و پرورش شهرستان رودبار به سمت راست مسیر را ادامه دهید تا به تابلوی گلدیان و آغوزبن برسید.

از ورودی مسیر تا آبگیر روستای گلدیان یک ساعت و نیم جنگل‌نوردی در شیب پیش رو دارید. اما مسیر بسیار زیبایی است زیرا درختانی مانند راش، توسکا، آلوچه وحشی و ازگیل در طول مسیر دیده می‌شود.

وقتی به این آبگیر می‌رسید زیبایی این منطقه حیرت شما را برمی‌انگیزد؛ برکه‌ای میان دشتی سبز. بهشتی پنهان در دل کوه. یک تک درخت نیز در آبگیر قرار دارد که آن را منحصر به فرد کرده است. هرچقدر که به این درخت و برکه زیبا نگاه کنید سیر نمی‌شوید. فقط لازم است که بدانید سرعت باد در این منطقه بالاست.

این برکه یا آبگیر به گفته اهالی بومی در گذشته محلی برای ذخیره برف بود تا در تابستان برای کشاورزی و دامداری استفاده شود. برای همین این گودال پرآب زیبا با نام برف چال هم معروف است.

با قرار گرفتن در کنار آبگیر اگر به سمت قله آسمان‌سرا بایستیم، قله درفک سمت چپ وتوربین‌های بادی و شهر منجیل در سمت راست به چشم می‌آید. زیرا این آبگیر در نزدیکی قله آسمان‌سرا قرار دارد.

عکس | آبگیر گلدیان؛ بهشتی پنهان در نزدیکی آسمان سرا | تک درختی میان آب که گردشگران را حیران می‌کند

قله آسمان سرا در ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا  قرار گرفته است و  مسافتی که باید برای رسیدن به این قله طی شود نیز حدود ۱۵ کیلومتر است.

اگر در فصل بهار و تابستان به گیلان سفر می‌کنید، این روستای ییلاقی را از دست ندهید. خنکای هوا و طبیعت زیبا تجربه وصف‌ناپذیری را برای شما رقم خواهد زد. از روستای گلدیان به عنوان نگین رودبار نیز نام برده می‌شود.

کد خبر 662074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    11 1
    کاش میگفتی که آهای مردم ، رفتین اونجا ، تو رو خدا به طبیعت آسیب نرسونین و طبیعت قشنگ اونجا رو غرق زباله و آشغال نکنین .