مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

آکادمی عکاسی دیدنگار با ارائه خدماتی مانند آموزش عکاسی حرفه ای و فروش آنلاین تجهیزات عکاسی در خدمت علاقمندان به عکاسی است.

image-20220306102425-1.jpeg

آموزش عکاسی

آموزش عکاسی حرفه ای به مبتدیان

افراد کم تجربه تصور می‌کنند که تنها با یک اشاره می‌توان عکس گرفت، اما یک عکس حرفه ای به تنظیمات بیشتری نیاز دارد. این تنظیمات شامل نور، انتخاب سوژه مناسب، ترکیب بندی و غیره است. در ادامه ۱۰ نکته آموزش عکاسی آورده شده است که به شما نحوه عکاسی حرفه ای را آموزش می‌دهد. با ما همراه باشید.

۱- یک نقطه کانونی قوی انتخاب کنید.

نقطه کانونی اولین چیزی است که در یک عکس دیده می‌شود. تمام موارد دیگر مانند نور، ترکیب رنگ و قوانین ترکیب بندی، چشم ما را به سوی نقطه کانونی هدایت می‌کنند. نقطه کانونی می‌تواند هر چیزی باشد، یک درخت، یک ساختمان و یا یک شخص.

پیداکردن یک نقطه کانونی قوی از مراحل مهم عکاسی حرفه ای است. بنابراین قبل از عکاسی از یک سوژه، از خود بپرسید که می‌خواهید چشم بیننده را به کدام قسمت هدایت کنید. پس از انتخاب سوژه، از دیگر قوانین ترکیب بندی برای برجسته سازی نقطه کانونی خود استفاده کنید.

۲- قانون یک سوم را رعایت کنید.

به جای قرار دادن نقطه کانونی در مرکز عکس، می‌توان ترکیب جالب تری ایجاد کرد. برای این کار، عناصر عکاسی را در یک شبکه ۳ در ۳ قرار دهید. ۴ نقطه در تقاطع خطوط ایجاد می‌شود. نقطه کانونی شما باید در امتداد این خطوط و یا در یکی از این چهار نقطه قرار بگیرد.

d1a5fe21ffa604c7294009cd513064c1

قانون یک سوم

این دستورالعمل می‌تواند به شما کمک کند تا تعادل بهتری بین سوژه عکس و پس زمینه ایجاد کنید. این یکی از ساده ترین راه‌های آموزش عکاسی حرفه ای است که با رعایت آن، عکس ‌های جذاب تری خواهید داشت.

۳-از خطوط پیشرو استفاده کنید.

خطوط پیشرو در واقع خطوط موجود در تصویر هستند که چشم بیننده را به نقطه کانونی هدایت می‌کنند. این خطوط می‌توانند شامل خط جاده، نرده ‌ها، راهروها، درختان یا سایه ‌ها باشند.

جهت این خطوط می‌توانند حال و هوای عکس شما را تغییر دهند. برای مثال، خطوط عمودی می‌توانند حس قدرت و ابهت را به نمایش بگذارند. در مقابل، خطوط افقی معمولا حس آرامش را با خود به همراه دارند.

۴- پرسپکتیو را در عکس خود رعایت کنید.

پرسپکتیو تاثیر زیادی در ترکیب عکس دارد. پرسپکتیو در عکاسی به معنای فشردگی اشیا در قاب تصویر است. رعایت پرسپکتیو به معنای درک روابط فضایی یا عمق اجسام در تصویر است.

شما به راحتی می‌توانید با تغییر زاویه یا فاصله از سوژه، به تصویر عمق و معنا دهید. در اطراف سوژه خود قدم بزنید و از ایجاد زوایای جالب نترسید. با این کار می‌توانید حال و هوای ترکیب بندی را تغییر دهید و یک قدم دیگر به ایجاد یک عکس حرفه ای نزدیک شوید.

۵-از تکنیک کادربندی استفاده کنید.

کادربندی تکنیک دیگری است که معمولا در کلاس ‌های آموزش عکاسی مورد توجه قرار گرفته می شود. کادربندی می‌تواند شامل پیداکردن یک کادر یا فریم طبیعی و قرار دادن سوژه اصلی داخل آن است.این کادر می‌تواند شاخ و برگ، چارچوب در، پنجره و غیره باشد.

اگر فریم نسبتا به دوربین نزدیک باشد، می‌تواند به عنوان یک لایه پیش زمینه عمل کند و به تصویر عمق ببخشد. اگر به صورت دستی روی سوژه خود زوم کنید، می‌توانید کادر را خارج از فوکوس قرار دهید. این عمل باعث می‌شود تا توجه مخاطب به نقطه کانونی جلب شود.

۶-از نور کمک بگیرید.

نور کافی می‌تواند عکس شما را حرفه ای تر نشان دهد. اولین قدم این است که مطمئن شوید نور کافی در اطراف سوژه شما وجود دارد یا خیر. اگر نور کافی وجود نداشته باشد، ممکن است دوربین در ثبت جزئیات در صحنه با مشکل مواجه شود.

e11a4cae471e99c0c402479aec8132e6

استفاده از نور

این نور می‌تواند شامل استفاده از فلش دوربین، یک نور خارجی و یا نور طبیعی خورشید باشد. هر کدام از این نورهای می‌توانند حس متفاوتی در عکس ایجاد کنند. یک عکاس حرفه ای با استفاده از نورپردازی می‌تواند به عکس ‌ها، جلوه ی زیباتری بدهد.

۷-تنظیمات دستی دوربین خود را یادبگیرید.

تکیه بر تنظیمات خودکار دوربین، یکی از مواردی است که شما را از درک نحوه گرفتن عکس ‌های خوب باز می‌دارد. تنظیمات خودکار باعث می‌شود تا انعطاف پذیری زیادی برای خلاقیت در عکاسی یا مدیریت موقعیت ‌های منحصر به فرد نداشته باشید.

برای مثال، اگر بخواهید در شب عکاسی کنید، تنظیمات خودکار ممکن است در زمانی نامناسب نوردهی طولانی به شما بدهند و تصویری تار و آشفته ایجاد کنند.

۸-از الگوها و بافتها در عکس استفاده کنید.

پیداکردن الگو و بافت ‌های چشم نواز در اطراف سوژه عکاسی می‌تواند جلوه زیبایی به عکس شما بدهد. چشم انسان معمولا به طور طبیعی جذب الگوها می‌شود. این الگوها می‌توانند سنگ فرش یک خیابان باشد و یا بافت ‌های روی دیوار، بی نظم باشند و یا نظم داشته باشند.

از الگو و بافت برای زیبا سازی عکس ‌های خود استفاده کنید. زیرا این بافت ‌ها می‌توانند ترکیب بندی جذابی به عکس ‌های شما اضافه کنند.

43bc4cf5eb205293e2c5d7b64344b634

استفاده از بافت سنگفرش در عکاسی

۹-کادر را پرکنید.

یکی از تکنینک ‌هایی که در کلاس ‌های آموزش عکاسی، به دانشجویان گفته می شود این است که کادر را با سوژه پر کنید. این یک توصیه عالی است، زیرا اگر فضای زیادی در اطراف سوژه باقی بماند، عناصر پس زمینه ترکیب بندی شما را ازبین می‌برند.

برای مثال، در عکاسی پرتره سعی کنید شخص را از کمر به بالا نشان دهید و یا کادر را با صورت او پر کنید. این کار باعث می‌شود تا عکس جذاب تر به نظر بیاید.

۱۰-از سهپایه برای گرفتن عکس استفاده کنید.

یکی دیگر از ابزارهای مهم عکاسی، استفاده از سه ‌پایه است. یک سه ‌پایه به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر سه بعدی بگیرید و یا نوردهی طولانی داشته باشید.

با استفاده از سه ‌پایه می‌توانید تمام جوانب را به راحتی تنظیم کنید و تنها منتظر یک لحظه عالی برای عکاسی باشید. برای تهیه یک سه ‌پایه با کیفیت می‌توانید به سایت دیدنگار مراجعه کنید.

بهترین آتلیه عکاسی

یک آتلیه عکاسی خوب می‌تواند بهترین خاطرات شما را در یک قاب ثبت کند. ثبت خاطرات با مهارت بالای عکاسی و تجهیزات مناسب زیباتر می‌شود. ویژگی ‌های بهترین آتلیه عکاسی شامل تجربه، در دسترس بودن، فضای عکاسی مناسب، بهترین تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری، استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و غیره می‌باشد. آتلیه عکاسی دیدنگار با بهترین تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری در خدمت شما عزیزان می باشد.

دیدنگار

فروشگاه اینترنتی دیدنگار با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه فروش دوربین عکاسی و فیلمبرداری، تجهیزات عکاسی، لوازم نورپردازی، تجهیزات آتلیه و غیره در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. تمامی محصولات با شرایط نقد و اقساط با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می گردد.

آکادمی عکاسی دیدنگار به دو صورت آنلاین و حضوری آماده ارائه آموزش های تخصص و حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری می باشد. همچنین هنرجویان دیدنگار می توانند به صورت کاملا رایگان از آتلیه تخصصی دیدنگار برای عکاسی استفاده نمایند.

جهت خرید آنلاین تجهیزات عکاسی و یا استفاده از خدمات آموزش تخصصی به سایت  دیدنگار مراجعه نمایید.

کد خبر 662053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha