مدیر نظارت بر بورس ها و ناشران گفت: مشمولان برای دریافت سود سهام عدالت خود اقدامی نکنند و سودها تا پایان هفته به حسابشان واریز خواهد شد.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، به هفته سوم اسفند ماه نزدیک می‌شویم ولی همچنان وعده‌های داده شده برای پرداخت سود سال ٩٩ سهام عدالت عملی نشده است. البته دلیل این پرداخت نشدن سهل‌انگاری برخی شرکت ها بوده که هیچ سودی را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده‌اند و همه سهامداران را چشم انتظار گذاشته‌اند.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران نیز در مورد ۷ شرکتی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت: از ۷ شرکتی که اعلام شد سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، حالا فقط دو شرکت مخابرات و سیمان دشتستان هیچ سودی واریز نکرده‌اند که با آنها برخورد می‌شود.

محسن خدابخش افزود: با توجه به پیگیری انجام شده طی همین هفته سایر شرکت‌ها که بخشی از سود خود را واریز کرده بودند، تمامی سود را نیز پرداخت خواهند کرد و تا اواخر همین هفته سود سهامداران عدالت واریز می‌شود.

مدیر نظارت بر بورس ها و ناشران در گفتگو با بخش خبری ۲۱ گفت: سرمایه گذاران در خرید و فروش سهام، ارزش سهام یک شرکت را بررسی کنند و  تحت تاثیر مظنه‌های آن قرار نگیرند.

به گفته خدابخش از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ عمق نمایش سفارش‌ها از ۵ مظنه به ۲۰ مظنه خواهد رسید.

 در زمینه رفع دغدغه‌های مطرح شده در جلسه با ریاست قوه‌قضائیه، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به بررسی نمایش عمق مظنه (سفارش‌های خرید و فروش) برای همه معامله‌گران کرد و تصمیم به افشای تمام مظنه‌ها گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دو روز قبل احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی از واریز سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه جاری خبر داد.

طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی مقرر شده به دارندگان سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی، ۵۵۰هزار تومان و به دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، حدود یک‌میلیون تومان سود پرداخت شود.

گفتنی است،‌ شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله مهم‌ترین دلایلی است که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند و اصلاح نکردن آن موجب می شود که امسال هم نتوانند سود سهام خود را دریافت کنند. 

چندی قبل، شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده است که هنوز هم دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشمولان سود سهام عدالت، سود خود را دریافت نکرده اند که دلیل آن، اعلام نشدن شماره شبا از سوی این افراد است. بر این اساس، 

افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند از دو طریق شماره شبای معتبر را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین همه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 662026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    4 0
    بااین مبالغ بسیارناچیزمردم رابه سخره گرفته اید