بازدید از شهر ممنوعه چین، توصیه این هفته ما برای انتخاب صد محلی است که شما می‌توانید با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق، آنها را قبل از فرارسیدن مرگ‌ - البته بعد از صد و بیست سال – ببینید و از شکوه و عظمت آنها لذت ببرید.

در ورود به پکن - پایتخت سومین کشور بزرگ جهان - بعد از بازدید از دیوار بزرگ چین، گردش در شهر ممنوعه - شهری که تاریخ امپراتوری چین را در خود نهفته دارد - را فراموش نکنید.

شهر ممنوعه که در واقع قصر باستانی کشور چین است، در شمال میدان «تیان آن من» واقع شده و بر اساس روایات تاریخی، 24امپراتور در این قصر اقامت می‌کرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دو سلسله مینگ و چینگ اشاره کرد.

این قصر باستانی با رنگ‌های سبز و زرد، بسیار باشکوه‌تر از آنچه هست به نظر می‌آید که همین امر، موجب قرارگرفتن نام آن در فهرست پنج قصر مشهور جهان شده است. شهرت جهانی شهر ممنوعه سبب شده که هرساله نام این قصر که به موزه‌ای جامع و ملی برای نمایش آثار تاریخی چین تبدیل شده، در فهرست پربازدیدکننده‌ترین مکان‌های تاریخی قرار بگیرد.

پس از تهیه بلیت و ورود، فراموش نکنید از 9اژدهای طلایی قصرهای شهر، به دقت بازدید کنید. در کنار آن، بازدید از 6قصر غربی که هر یک مساحتی بیش از 300مترمربع با سقف‌هایی منقش به نقاشی‌های چین باستان دارد را نیز در برنامه‌های خود قرار دهید. دیدن باغ امپراتوری شهر ممنوعه و قدم‌زدن در مسیر سنگ‌چین‌شده آن نیز احساس خوشی را به شما هدیه می‌کند.

در مورد موزه «گوگون» که در شهر ممنوعه ایجاد شده و در واقع آن را به یک موزه – کاخ بزرگ تبدیل کرده، بدانید که این موزه با بیش از 720هزار مترمربع مساحت، «دریای قصرها» نامیده شده که توسط یک محور، تمام قصر باستانی امپراتوری‌های بزرگ چین را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

 3کاخ بزرگ، 3حرمسرا و باغ سلطنتی در این محور قرار گرفته‌اند. در دو طرف کاخ‌های بزرگ و مرکزی، عمارت‌های کوچکی به صورت قرینه واقع شده‌اند که به دو قسمت دربار جلو و بناهای عقب تقسیم می‌شوند. سه کاخ تای‌خه، جون‌خه و بائوخه مرکز قسمت اول را تشکیل داده و عمارات ون‌خوان و وواین در دو طرف آن قرار دارند.

کاخ چیان چینگ، عمارت جیائوتای و کاخ کوننین نیز مرکز قسمت دوم را تشکیل داده و 6عمارت شرقی و غربی در دو طرف آن به صورت منظمی قرار گرفته‌اند. در چهار گوشه شهر ممنوعه، عمارات کوچک و ظریفی نیز قرار دارند که در اصطلاح «9تیر سقفی و 18ستونی» نامیده می‌شوند.

در بعضی کاخ‌ها و عمارات موزه گوگون، تالار و سالن‌های جامع هنر، تاریخ، نقاشی، ظروف سفالین و چینی با رده‌بندی ظروف مفرغی، صنایع دستی سلسله‌های مینگ و چینگ، کتیبه، اسباب‌بازی، چهار گنج اتاق مطالعه که شامل قلم‌مو، شمش مرکب، سنگ مرکب و کاغذ است، دیده می‌شود.

دیوار قصر با 10متر ارتفاع و 3400متر طول، بنا شده و خارج از دیوار، خندق شهر با عرض 52متر به چشم می‌خورد.

کد خبر 6617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز