روزنامه یو‌اس ای تودی با وجود افزایش قیمت 25 سنتی، هنوز از ارزان‌ترین روزنامه‌های ایالات متحده است.

افزایش هزینه‌های چاپ در آمریکا سبب شده تا روزنامه یواس‌ای تودی، پرفروش‌ترین روزنامه آمریکا، قیمت تک‌فروشی خود را 25 سنت افزایش داده و به یک دلار برساند.

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر در یک جدول مقایسه‌ای ادعا کرده است که این روزنامه همچنان در قیاس با 2 روزنامه پرفروش دیگر آمریکایی، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال همچنان ارزان‌تر است. در این جدول مقایسه‌ای آمده است که نیویورک‌تایمز نیز در ماه اوت قیمت تک فروشی روزنامه را 25 سنت افزایش داده است. این در حالی است که وال استریت ژورنال در ماه جولای مجبور شد قیمت روزنامه‌اش را 50 سنت گران‌تر کند.

در حال حاضر نسخه تک‌فروشی یــواس‌ای تــودی یـــک دلار، نیویورک‌تایمز یک دلار و 50‌سنت و وال‌استریت ژورنال 2 دلار است. با این همه این خبرگزاری معتقد است از آنجا که یواس‌ای تودی نسبت به 2روزنامه دیگر آمریکایی اتکای بیشتری بر فروش تک نسخه‌ای روی کیوسک دارد، افزایش قیمت می‌تواند بر کم شدن تعداد فروش آن تاثیر‌گذار باشد.

احتمالا با توجه به همین نگرانی مسئولان یواس‌ای تودی اعلام کرده‌اند که افزایش 33 درصدی قیمت تاثیری بر نرخ اشتراک و تحویل روزنامه به در منازل ندارد و آنها همچنان با همان قیمت سابق این خدمات را ارائه خواهند کرد. لری لیندکوئیست، قائم مقام مدیر تولید و تیراژ روزنامه درخصوص علت افزایش قیمت گفته است که هزینه‌های چاپ و توزیع روزنامه به بالاترین حد خود در 12 سال گذشته رسیده است.

یـواس‌ای‌تــودی هم‌اکـنون پرتیراژترین و پر فروش‌ترین روزنامه در آمریکاست که شمارگان آخر هفته آن 2 میلیون و 280 هزار نسخه است. این شمارگان در سال 2004 بالغ بر 34/2 میلیون نسخه در روز بوده است که نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی است.

157 سال نیویورک تایمز روی DVD

آشفتگی اقتصادی در آمریکا روز به روز ملموس‌تر می‌شود، اما این بحران اگرچه توانسته فعالیت بسیاری از رسانه‌های آمریکایی را تحت‌تأثیر خود قرار‌دهد، سبب نشده تا برخی از غول‌ها دست از فعالیت‌های حرفه‌ای و جریان ساز خود بردارند. انتشار همه صفحات یک روزنامه نیویورک تایمز در یک کتاب و چند دی وی دی از این جمله است.

در کنار اینها البته لغو‌شدن مصاحبه‌های تلویزیونی جان مک‌کین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال‌جاری است که برخی از مجریان و تهیه‌کنندگان تلویزیونی را به‌شدت عصبانی کرد. اما در کنار همه اینها تحقیق جدید سی ان ان درباره استفاده از ‌ای میل و چت در محیط کار نیز بسیار جالب به‌نظر می‌رسید چرا که 8درصد از کارمندان آمریکایی معتقدند که استفاده از‌ای میل و چت حین کار راندمان کار آنها را بالا می‌برد و به آنها اجازه می‌دهد در تمام مدت‌کار شادابی خود را حفظ کنند.

همانگونه که اشاره شد روزنامه نیویورک تایمز آمریکا همه صفحات اول خود در 157 سال گذشته را در قالب یک کتاب بزرگ و در 3 دی‌وی‌دی منتشر کرده است. البته هیچ مناسبتی برای این کار اعلام نشده و احتمالا نیویورک تایمز در راستای کارهای توسعه‌ای و تبلیغاتی معمولی خود چنین اثری را منتشر کرده است.

اولین نسخه از روزنامه نیویورک‌تایمز که هم‌اکنون توسط خاندان سولزبرگر، یهودیان معروف نیویورک اداره می‌شود، در سال 1851 منتشر شد و کتابی که هم‌اکنون توسط این انتشاراتی بزرگ منتشر شده حاوی صفحه یک این نسخه نیز هست. از مزایای این مجموعه،دی وی دی‌هایی است که 57 هزار و 266صفحه یک این روزنامه در خلال 157 سال گذشته را در بر دارد و کاربر می‌تواند آنها را به راحتی بکاود و جست‌وجو کند.

مرگ تریبیون در71 سالگی

هفته نامه چپ‌گرای تریبیون انگلیس که مدت‌هاست با مشکل ورشکستگی مواجه شده احتمالا تا پایان ماه اکتبر به‌صورت رسمی تعطیل خواهد شد، البته این احتمال وجود دارد که یک سرمایه‌گذار افسانه‌ای از راه رسیده و این نشریه رو به اضمحلال را از مرگ حتمی نجات دهد.

به نوشته روزنامه گاردین هفته نامه‌ای که 71 سال است در انگلیس منتشر می‌شود و روزگاری از شهرت و فروش بسیار خوبی برخوردار بود در وضعیتی به سر می‌برد که توانایی پرداخت بدهی‌های خود را ندارد و از جمله حقوق کارمندان و روزنامه‌نگاران آن چندی است که به تعویق افتاده است.

مسئولان تریبیون اعلام کرده‌اند درصورتی که تا 31 اکتبر خریداری برای این نشریه بحران زده پیدا نشود این رسانه برای همیشه تعطیل اعلام خواهد شد. کریس مک لافلین، سردبیر این هفته نامه چندی پیش نیز با انتشار مقاله‌ای در وب سایت این نشریه هشدار داد که مشکلات مالی نزدیک است که صدای این رسانه را برای همیشه خاموش کند.

این سردبیر کهنه کار انگلیسی که حضور این نشریه چپ گرا در میان انبوه روزنامه‌های راست‌گرای انگلیس را لازم می‌داند اعلام کرده است که تعطیلی نشریه‌اش بالغ بر 170هزار یورو هزینه در بر خواهد داشت درصورتی‌که با یک سرمایه‌گذاری 50هزار یورویی می‌توان یک سال دیگر این نشریه را با همین وضعیت موجود اداره کرد.

کد خبر 66162

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز